• mollan4

Börja äta pergotime nu i februari, någon i samma sits som vill stötta varandra på vägen? :-)

Klart att jag oxå vill vara med........Hjärta jag är inne på min andra pergotime kur just, sen på fredag ska jag göra VUL för å se hur det ser ut.Första kuren fick jag kanon värden på min ÄL men ändå så blev jag inte gravid man blir lika ledsen å förtvivlad varje gång mensen kommer så jag vet hur det käns å kämpa för nått som man längtar efter.Har gott på utredning i 1år nu så det går framåt.Jag fick 3 kurer av pergotime som jag ska äta å blir jag inte gravid inom 3mån så blir det forsättningen på IVF.så vi håller tummarna stenhårt att det lyckas, men har nästan jätt upp hoppet om att bli gravid.Jag har mått rätt ok på pergotimen men humöret är det värsta å man gråter för det minsta lilla så jag beundrar min sambo att han står ut med mig....Skrattande Håller tummarna för alla här!

// Ha det bäst tjejer

• mollan4
    Elinm skrev 2011-02-07 19:04:51 följande:
    Mollan4 : okej, hoppas verkligen att det här funkar nu då håller alla tummar och tår för 
    Tack så mycket det kan behövas :) är lite nerrvös på fredag hur allt ser ut å vad läkaren säger osv. går du oxå på pergotime???

ha det gott!

// mollan 
  • mollan4
    solblek skrev 2011-02-07 20:07:38 följande:
    jag hoppas verkligen att det är er tur nu! ge inte upp hoppet, det är ibland det enda man har och som får en att orka fortsätta kämpa :)

håller förövrigt med om humöret man får av pergotime, jag kan börja störtböla för minsta lilla grej haha! har nog de flesta biverkningarna man kan få av pergo men det är värt det :)

lycka till tjejen! <3
    Tack så mycket för stödet...käns så skönt å ha andra att dela detta med då sambon inte förstår vad man går igenom dom gör bara en lite del medans vi tjejer får gå igenom massa tuffa saker å alla känslor som man bär på.Vi hoppas jätte mycket på en liten knodd innan året är slut då jag fick MF för 1år sedan å man tänker på det i bland hur lycklig man var för tetstet som man gjorde hade CB det nya som dom gör reklam om, var säker på att jag inte var gravid så var jag det höll på att svimma av lycka men var väldigt kort.Man ger upp hoppet sen får man ny krafter å kämpa vidare. Hoppas att det går bra för dig oxå.

Lycka till du oxå!
  • mollan4
    Elinm skrev 2011-02-09 09:45:17 följande:
    Mollan4: förstår att det är nervöst! Jag tog precis min första tablett pergotime nu så nu hoppas jag verkligen att detta ska funka! Lycka till håller tummarna för dig! Kramar
    Jag tog min sista pergotime i går så räknar jag med att ÄL kommer dag 8-9 å Gudana vad ont jag hade förra månaden i hela det kvinnliga maskineriet... :) jag hade så ont så jag grina men det gick över på 2 dagar så jag behövde inte åka aukt till nån läkare som tur var, men jag fasar över att jag kommer att ha lika ont igen om några dagar, hoppas att du inte får lika ont som mig.Jag hoppas att allt ser ok ut på fredag.

// kram 
  • mollan4
    Elinm skrev 2011-02-09 13:43:09 följande:
    Mollan4: åh fy fan det lät inte så härligt! Hoppas vi slipper det nu både du och jag kram
    Är så nerrvös för i morgon då jag ska till salgrenska i göteborg med min sambo, men det kommer att gå bra å hoppas att allt ser bra ut, att det tar sig den här gången men som man brukar säga tredje gången gilt Glad har ju ett försök kvar orkar inte vänta längre.Berättar hur det går i morgon.

//Kramis 
  • mollan4
    Elinm skrev 2011-02-10 16:39:27 följande:
    Förstår att du är sjukt nervös! Men vi hoppas på det bästa nu vet du själv knaprar jag 3 dagar till och håller tummarna:-P har tid för ultra den 17/2! Lycka till imorgon gumman!! Kramar
    Tack snälla för stödet {#emotions_dlg.flower} lovar att berätta hur det gick i morgon när jag kommer hem.

//kram 
  • mollan4
    Elinm skrev 2011-02-11 09:55:00 följande:
    Hur gick det för dig idag gumman? Kramar
    Äntligen har man kommit hem från salgrenska i göteborg å det gick toppen bra jätte duktig läkare som vi fick, hade jätte stora äggblåsor å räknar med å ha ÄL nu i helgen och läkaren rekomenderade oss att älska för både kung å fosterland......hahaha skämt å sido det sa hon inte riktigt med att vi skulle vara aktiva i allafall sen om jag inte blev gravid nu så skulle jag höra av mig igen å ta den sista kuren pergotime å gör ett nytt VUL sen sätter dom in ytterliggare strakare hormoner men redan nu så svarar jag bra på behandligen bara å hoppas att det tar sig nu då.Men humöret är på topp å kämparglöden på max.Hjärta hoppas att det går bra för er oxå.

//kramar 
  • mollan4
    solblek skrev 2011-02-11 18:06:45 följande:
    vad skönt att du svarar bra på behandlingen! jag tog blodprov idag och skulle få veta nästa vecka, vet du hur lång tid det brukar ta? och vad mer exakt brukar man få veta av dem?

mys till det ordentligt i helgen nu! ;)
    Det brukar ta ca en vecka innan man får reda på svaret, så jag ringde efter en vecka till göteborg och frågade hur provsvaret var å det var ju kanonvärden så det var ju bara å kämpa på sen skull man ringa om man blev gravid eller fick mens så skulle man göra om kuren å då bokar man tid för VUL å ser hur allt ser ut med äggblåsor å hur stora dom är osv. sen bestämmer du å din läkare hur ni ska gå vidare om det inte tar sig med pergotime behandlingen.så mycket vet jag i nuläget.

ni får oxå mysa i helgen å ha det gott!! :) 
  • mollan4
    Elinm skrev 2011-02-12 09:39:07 följande:
    Gud vad glad jag blir för eran skull gumman, härligt art höra att allt funkar bra och att du är då glad o stark jag önskar verkligen att det är eran tur nu!! Jag tar sista tabletten pergo imorgon, sen snart så kanske det händer för oss!! Det skulle vara en underbar känsla! Så vi håller tummarna för oss bägge nu och kämpar på kramar
    Jag nu längtar man gärnet efter en liten knodd :) håller tummarna för dig oxå gumman.Läkaren sa att jag har lika stor chans att bli gravid som en normal kvinna med regelbunden mens å har ÄL varje månad.Då pergotimen är till hjälp för det sen sa hon att det tar sig inte alltid på första försöket häller för en normal kvinna som inte går på pergotime så det käns ju skönt å höra. hoppas på 2a eller 3e gången gilt nu då.

//kram 
  • mollan4
    111202 skrev 2011-02-12 11:04:58 följande:
    Mollan4 & Elinm: Gud vad spännande! Håller alla mina fingrar och tår för att det nu ska lyckas för er. Hoppas hoppas hoppas! Skickar styrkekramar till er båda!

SNART ÄR DET VÅRAN TUR!! Skrattande
    Ja det slutar väll med att vi blir gravida allihopa här på den här sidan....... :) tänk vilken kul tanke, ja styrke kramar behöver vi allihopa även du gumman.Känslorna å lusten finns där så det är bara att älska vad ni förmår tjejer.SkrattandeMen vissa har ju den turen att dom blir gravid bara av att gubben där hemma ruskar i kalsongerna....*skratt* en annan får ju tigga å be om mera rom....haha lite humor i det hela ett gott skratt förlänger livet.

Enligt min läkare så skulle jag göra ett gravtest om 2 veckor för å se om det tog sig om inte så är det samma prossedur en gång till.Men rådet jag har fått är man inte ska fokusera så på att bli gravid för då låser kroppen sig å vill inte men struntar man i det å slappnar av så brukar det hända undervärk men de e ju lättare sagt än gjort när man försökt i några år å man längtar ihjäl sig efter en liten.

// kram till allihopa Solig
  • mollan4
    111202 skrev 2011-02-14 09:27:49 följande:
    Huuuuuuuuuuuua!

Jag har TVÅ ynka tabletter kvar på min primolut - nor (för att få igång mensen).
    Gissa vad som kom som en oinbjuden gäst till mig nu inatt? Självklart magsjukan :(
    Har legat hela natten och spytt och gör att fortfarande.. :(

Har försökt ringa Gyn men det är bara upptaget, funderar på om det gör något att inte ta de sista två tabletterna jag skulle tagit idag? tänk om allt bara skiter sig nu tack vare jävla magsjukan.

Är arg, ledsen & trött. Jävla skit! :(
    ÅÅ!!! din stackare tycker så synd om dig, men du ska nog ta dom sista tabletterna i allfall eller hör med läkaren vad hon/han säger. krya på dig skickar en styrke kram.

//kram {#emotions_dlg.flower} 
  • mollan4

Tjejer ni har väll inte glömt bort att det är Alla hjärtans dag idag Hjärta här har vi hunnit med massa mys å gett varandra små gulliga presenter å han är så underbar min sambo, men i helgen rök vi ihop så vi både hatade å älskade varandra på samma gång.Pergotimens fel med alla dom förskräckliga hormonerna men hoppas att det händer nått snart.

//kram 

• mollan4

Tjejer ni har väll inte glömt bort att det är Alla hjärtans dag idag Hjärta här har vi hunnit med massa mys å gett varandra små gulliga presenter å han är så underbar min sambo, men i helgen rök vi ihop så vi både hatade å älskade varandra på samma gång.Pergotimens fel med alla dom förskräckliga hormonerna men hoppas att det händer nått snart.

//kram 

• mollan4

Nu väntar man på att få göra ett gravtest nästa vecka men vet inte om jag vågar då det är garenterat negativt som vanligt men jag hoppas att det är min tur den här gången.Har en kur kvar om det inte tar sig å ett nytt VUL sen kommer jag få ytterligare hormonbehandling i vänta på IVF men alla metoder ska tydligen testas först.hade hoppas på IVF snart då inget händer.

Men läkaren sa att det ser lovande ut,å här har det älskats i massor hoppas att det ger resultat nån gång, ser ju bara gravida å på jobbet det är skit jobbigt när man kämpar själv som en liten blå. 

//kram 

• mollan4
    111202 skrev 2011-02-16 11:36:27 följande:
    Tack!
    Jag ringde till gyn, de sa att det inte gjorde något, när det bara var två tabletter kvar. :)

Wiho!
    Å! så bra, hoppas att det löser sig. Kände inte av om jag hade ÄL nu i helgen första gången hade jag ju så ont så jag grina men läkaren såg på VUL att inom 2 dagar så såg det lovande ut med ÄL så det vara bara hem å slita tag i mannen. Skrattande hoppas nu att det tog sig.

//kram 
  • mollan4
    111202 skrev 2011-02-16 11:42:30 följande:
    Åh, håller tummarna för att du ska få ett positivt test!! Hoppas hoppas hoppas!!!!!

Jag känner likadant, tycker mig se gravida precis överallt, vart man än tittar. Suck. Men snart är vi där, snart snart snart!!

Styrkekram Hjärta
    Tack var gullig du är....{#emotions_dlg.flower}

Får hoppas på det bästa men är ganska säker på att det inte blir nått den här gången häller men så sa jag förra året å köpte det senaste clearblue gravtest med vecko o allt var inställd att det var negativt men det stog med stora bokstäver GRAVID å man blev eld å lågor men den lyckan varade bara i en vecka fick MF i slutet på v.6 så man tänker på det i bland att man hade varit hemma på mammaledigt nu. men det är bara å kämpa vidare men nu när våren kommer då händer det säkert med alla vår känslor som man har i hela kroppen.

styrkekram till dig oxåHjärta 
  • mollan4

Nu har jag köpt det här gravtestet från rfsu och det kan man testa väldigt tidigt, tänkte göra ett test på fredag.Kostar bara 49kr å det här kan man köpa på ica eller coop konsum.Istället för att köpa dyra på appoteket.Har en känsla redan att jag inte är gravid men vill ändå göra en koll som min läkare bestämt.Är på dag 23.Håller tummarna nu och för alla andra.Nu hoppas vi på plus.Har ju en kurkvar.om det inte funkar så tänker jag rådfråga min läkare om dom inte kan injecksera min mans spermier i stället för fler hormonbehandlingar å sprutor i magen måste ju vara det änklaste sättet tycker man, har någon erfarenhet av den metoden????

Lycka Till alla goa tjejerSkrattande

info:

Med RFSU Graviditetstest kan du själv snabbt och enkelt ta reda på om du är gravid.

Du kan göra testet redan 6 till 15 dagar efter befruktning, dvs en vecka innan förväntad mens.

Säkrast är att mäta morgonurin. Om testet visar ett svagt positivt resultat rekommenderas att testa igen efter ett par dagar.

• mollan4
    solblek skrev 2011-02-23 20:21:11 följande:
    Jag har fått veta nu att jag fick ägglossning av pergo så det fungerade som det ska, men dessvärre fick jag mensen i måndags så nu är det nya tag som gäller. Dock finns inte pergo i hela sverige så det blir åtminstone en månad utan nu vilket känns skittrist men man har ju inget val.

Hur går det för er andra? :) och mollan4, har du lyckats hålla dig från att testa än? :)
    Nej jag kunde inte hålla mig gjorde ett test igår kväll men inget plus den här gången häller kan ju va lite tidigt men har redan tagit ut sorgen i förskott å grinat som bare den.Ska ha mensen dag 29 (måndag) eller 31 (torsdag) men känner inget av att jag skulle va gravid har bara smått ömma brön men de brukar jag ha innan de e dax för mens helvetet rent ut sagt haaaaatar den.Fy så deppig man blir varge gång som det inte blir nått.

Hur går det för er då tjejer?????

kramar till er.{#emotions_dlg.flower} 
  • mollan4
    111202 skrev 2011-02-28 09:58:15 följande:
    Ursäkta, dag 13 är det idag. =)
    Men det gick kalasbra! Har svarat bra på pergo och har ett fint ägg på 14 mm.
    Så ägglossning räknas bli till helgen. UNDERBART!
    Jag är så glaaaaaaaaaaaad. NU hoppas vi bara på att pricka rätt. Hoppas hoppas hoppas!
    Gud vad kul....håller tummarna, jag hade två blåsor när dom kollade nu sist dom var 19x17 mm så dom var jätte stora å fina.Jag gjorde ett gravtest i torsdags men inget plus inte, har börjat få ont i tuttarna var ganska så säker på att mens helvetet skulle komma nu på morgonen men inte den häller dök upp så det blir väll på dag 32 som förra månaden får vänta tills på torsdag om inget händer under tiden.vet inte om jag vågra göra ett nytt gravtest, jag låg å bara grina hela kvällen igår.

Är så glad för din skull.....................Skrattande 
  • mollan4

är så himmla ledsen då mensen kom på jobbet idag, hade gått 2 dagar över tiden så det blev dag 34 i stället för 32 så det är bara å börja om från början med kur nr. 3 å hoppas på det bästa.Ger snart UPP!!!!! har bara grinat hela em. kommer aldrig å bli gravid käns det som.

Svar på tråden Börja äta pergotime nu i februari, någon i samma sits som vill stötta varandra på vägen? :-)