För litet foster i vecka 8, men hjärtljud.
Jag var på VUL förra veckan när jag var 7+0. Visade sig att min bebis inte heller var så stor som man ska vara i 7+0... Bara en liten plutt på 5 mm. :) Och jag är också några dagar tidigare än vad jag tror trots att jag också hade koll på ÄL.
Vilket var din exakta vecka och måttet på fostret?
Först blev jag sjukt orolig och var helt säker på att detta blir missfall. Men nu känns det ok. Jag har googlat och googlat och googlat. Först och främst finns det ingen mall på exakt hur stora de ska vara. Sen är det också svårt att mäta då de kan krypa ihop lite, en mm hit eller dit kan göra några dagars skillnad.
Sen kan det också vara så att du inte är så långt gången som du tror. Din ägglossning kan ha varit något sen och det kan ta upp till 10 dagar innan ägget fäster.
Sist men inte minst. Om du googlar runt på fosterstorlek i en viss vecka kommer du märka att exakt ALLA sidor säger olika saker. Vissa kanske stämmer överrens med de mått du fått och vissa kanske är mycket större.
Jag tror det viktigaste är att inte bara hänga upp sig på det som var "fel" utan faktiskt tänka på att du såg ett pickande hjärta. Och jag vet inte hur många andra trådar jag läst här på FL dessa dagar som jag researchat där foster varit för små och det sedan gått jättebra ändå.
Massa lycka till!