• Pernillo

För litet foster i vecka 8, men hjärtljud.

Har nyligen varit på ultraljud. Då visade det sig att fostret var mycket mindre än det borde vara, cirka två veckor. Ganska mycket. Läkaren såg hjärtat slå, men var osäker på varför det var så pass mycket mindre än väntat. Jag är fulkomligt säker på när jag hade ägglossning, men visst kan säkert befruktningen skett eventuellt upp till en knapp vecka senare.

Har en ny tid om cirka två veckor.

Någon som upplevt samma sak eller vet hur det kan komma sig?

• Svar på tråden För litet foster i vecka 8, men hjärtljud.
  • Pernillo

Ul i morgon. Är lite nere. Tycker jag känner mig annorlunda i kroppen. Är fortfarande illamående från och till, men brösten är inte ömma och spända som innan och inte heller livmodern känns på samma sätt. Så jag är ganska säker på vilket resultatet kommer bli i morgon, tyvärr. Men det känns väl i alla fall bra att få veta med säkerhet. Även om det är ledsamt.

Planerar för rare köttbit och dyrt rödvin i morgon kväll. Ett plåster på såret, som jag dock gärna avbokar.

• Pernillo

Trams eller inte, det hade stannat av strax efter att vi var på ul förra gången. Jag blev allt annat än förvånad. Visste att jag inte hade kunnat bli gravid senare än beräknat och att symtomen ändrade sig blev en ytterligare bekräftelse. Nu fick vi bara svart på vitt.

De berättade också att det är vanligt att man har symtom som till exempel illamående även om det inte lever längre. Graviditetshormonerna är fortfarande höga i kroppen. Det blir bara ännu tråkigare att vara illamående när man inte får glädja sig.

Well well, bara att sadla om. Vi är knappast de första eller sista som råkar ut för de här. Nu väntar en riktigt bra vinflaska och tapas i form av mycket kallskuret. Det blir vad man gör det till. Vi har ju redan ett barn att glädjas åt. :) Kanske blir det ett till i framtiden.

Lycka till allesammans!. Snart är det vår.

Svar på tråden För litet foster i vecka 8, men hjärtljud.