Inlägg från: molly50 |Visa alla inlägg
  • molly50

hjälp! Min pappa har fått cancer! hjälp mig att klara detta

Anonym (mamma med cancer) skrev 2013-01-02 09:52:14 följande:
    Sökte rätt på den här tråden igen. Idag är det 1 år sen mammas blev sämre. Hon åkte in på sjukhuset med svåra buksmärtor kvällen 2 januari. 3 januari opererades hon, då hade tolvfingertarmen brustit. 6 januari somnade hon in. Känns så jobbigt nu när alla minnen kommer tillbaka.

Usch,vet hur det känns! Miste min pappa för 21 år sedan,22 år sedan i höst. Han fick cancer. Sorgen kommer alltid att finnas där,men man lär sig att leva med den. Men idag kan jag i alla fall se tillbaka på alla fina minnen av min pappa och även skratta åt de roliga. Så det kommer en tid då du komer att kunna känna lycka igen,det lovar jag.

Styrkekramar!
    Mattias 2007-05-23 <3 Hannah 2011-09-07 <3
  • molly50
    Anonym (mamma med cancer) skrev 2013-01-04 00:30:31 följande:

Tack. 

Nog har jag känt lycka ibland också under året. Är som en känslomässig berg och dal bana. Är ju tur man har barn iaf. De håller en sysselsatt.  Väntar mitt tredje barn nu och det känns rätt konstigt att vara gravid utan att ha mamma att prata med. När min yngsta föddes var mamma sjuk och gick på cellgifter, men hon kom iaf och hälsade på oss. Var näst sista gången hon kom till oss. Sista gången var på dopet. Annars var det vi som hälsade på henne då hon inte orkade fara så långt (2 h resa).   
    Ja,det är inte alls ovanligt att känslorna är som en berg- och dalbana. Man kan komma till dagar då man är ledsen även längre fram.
    Senast strax före jul,när min pappa skulle ha fyllt år,satt min syster och jag och grät tillsammans och tänkte på honom. Det började med att min son frågade efter son morfar,vad han hette osv. På just den dagen. Och det kändes tungt.
    Men man måste få utlopp för sina känslor också. Det är bara bra. Det hjälper en att komma vidare.

Att du nu väntar et barn till kanske hjälper dig ytterligare i din sorg även om det förstås är tungt att tvingas upleva det utan din mamma.
    Min pappa fick aldrig uppleva något av sina barnbarn och det känns så fruktansvärt!
    Han hade blivit den finaste morfar,det är jag övertygad om.
  • molly50
    Anonym (mamma med cancer) skrev 2014-02-24 20:43:28 följande:
    Jo, har ju hjälpt mig och livet går ju vidare. Har fullt upp med bebis som går runt möbler och river i allt nu.  Den jobbigaste tiden är december och början av januari som var mammas sista månad i livet. Över 2 år sen hon dog nu...
    Hur gammal är din son? Min son som är 4.5 har börjat fråga mkt om döden och vad som hände med mormor och farfar som båda dog av cancer. Är ju lite jobbigt att prata om, men samtidigt är det nog bra.

Ja,då har du ju en hel del annat att tänka på också.

Min son är nu 6 år,snart 7. Och för ett tag sedan så funderade han väldigt mycket över döden och var själv rädd för att dö eller att någon av oss skulle dö.
    Ja,det var lite jobbigt att prata om,men inget som inte var överkomligt.För mig har det ju gått längre tid än för dig (drygt 22 år) sedan min pappa dog.
    Att prata om allt det här har jag upplevt som väldigt bra. Det har hjälpt både mig och min familj att vi kunde prata om allt när min pappa dog. Det har faktiskt hjälpt oss enormt mycket.
    Och att prata med någon annan som gått igenom samma sak kan också hjälpa.
Svar på tråden hjälp! Min pappa har fått cancer! hjälp mig att klara detta