Inlägg från: isis bianco |Visa alla inlägg
  • isis bianco

hjälp! Min pappa har fått cancer! hjälp mig att klara detta

Ni verkar vara underbara här inne och jag vill gärna också dela med mig lite.

Min svärmor (världens bästa svärmor!!!) har drabbats av lungcancer. Han har aldrig varit rökare och ändå drabbas hon av detta... Hon har haft diagno9sen i drygt 2 år, men nu börjar det tyvärr gå utför
    Häromdagen lades hon in på sjukhus med en kollapsad lunga och en blodpropp. En av tumörerna har börjat växa och troligen är det orsaken till det som inträffat. Hon har dåligt blodvärden och lite problem med att syresätta sig själv. Min man är såklart orolig, uppgiven, ledsen, bitter och frustrerad. Det är även jag. Hon är en så fantastisk människa och jag kan dela med mig av i princip allt!!

För 8 år sen förlorade jag min mamma i cancer. Min man var då min pojkvän och har därför sett hela hennes förlopp av den sista delen av sjukdomen. Han tänker nu mycket på detta.
    För min del känns det som att förlora en mamma om igen...

Mannen och jag försöker skaffa vårt första barn (8:e försöket nu) och jag sörjer redan att mina barn inte kommer att få växa upp med varken en mormor eller farmor Gråter
    Hur ska jag kunnat tänka annorlunda kring detta? Hur ska man ta sig igenom detta? Jag vill verkligen inte förlora mina nära! Och hur ska jag kunna stötta min man när jag själv mår så dåligt?

bloggar om vår resa till att få bli föräldrar --> lyckaabovo.wordpress.com
  • isis bianco

Inatt ringde sjukhuset. Vi är nu inne och vakar över svärmor. Just idag är det dessutom exakt på datumet 8 år sedan min älskade mamma gick bort. Jag börjar ta in vad det är som händer, men känner att jag försöker hålla det på en armlängds avstånd. Det kommer väl slå tillbaks sen när chocken lägger sig.

bloggar om vår resa till att få bli föräldrar --> lyckaabovo.wordpress.com
Svar på tråden hjälp! Min pappa har fått cancer! hjälp mig att klara detta