Inlägg från: Kaosmamma |Visa alla inlägg
  • Kaosmamma

hjälp! Min pappa har fått cancer! hjälp mig att klara detta

Alla tankar till dig TS!

Förlorade min pappa när jag var 19 år i cancer, min bror var 8 år... Han kämpade nästan tre år med sjukdomen trots de givit honom max ett år att leva.

Jag har skrivit en barnbok som heter "jag känner en ängel", den handlar om mina tankar när pappa försvann.

Hoppas det blir bättre utgång hos er! Gråt, prata, gråt, skrik och släpp ut känslor. Stäng inte inne dem som jag gjorde...

Kram!!

• Kaosmamma
    Anonym (hjälplös dotter) skrev 2011-04-07 10:27:01 följande:

Hej tjejer!!

Situationen e ganska oförändrad, möjligtvis att pappa sover ännu mer än tidigare.

Ibland vaknar han till o är lite av sitt "gamla jag" men för detmesta sover/halvsover han o yrar en hel del.

Han kan inte alls röra sig o äta har han i princip slutat med :((

Några tuggor utspritt på hela dagen kan man säga.

Han gråter ibland och säger saker som att han inte orkar mer, att han vill att det ska ta slut nu osv.

Det är så svårt att stå maktlös bredvid, men jag känner ofta att jag "stänger av" lite för att överhuvudtaget orka med. Sen ibland kommer det ikapp och man inser hur fasligt allt är och då mår jag SKIT. Men jag antar att det är så det är???

Tack för att ni skriver till mig, ni är lite av min livlina att orka med den här situationen! Snälla, lämna mig ej ;)

Kramar

lämnar ej <3

usch det är hemskt. kommer ihåg det som igår när pappa låg i långt gången sjukdom... en nu är det ju 11 år sedan i aug han tog sina sista andetag. saknar honom varje dag än idag, men sorgen och ångesten lättar med tiden, dock så får jag "pappadagar" och då behöver jag gråta och gå in i mig själv.

vad säger de runt honom? är det på slutet nu?

stor kram och massa kärlek!
  • Kaosmamma

Stor kram ts och beklagar. Min pappa vred sig i smärtor tills några timmar innan han dog :( jag var 19 år och satt vid hans sida hela tiden i en vecka innan han tog sina sista andetag (men han var sjuk i över två år). Saknar honom varje dag. Men precis efter hans död var det som ett vakum, och den stora sorgen och saknaden kom ganska exakt ett år efter han gått bort. Nu vet jag inte vad jag ska säga mer... Tänker på dig!

Svar på tråden hjälp! Min pappa har fått cancer! hjälp mig att klara detta