Inlägg från: I Am Mine |Visa alla inlägg
  • I Am Mine

hjälp! Min pappa har fått cancer! hjälp mig att klara detta

Hittade din tråd nu och blev väldigt ledsen över allt du och er familj måste gå igenom. Jag har haft några anhöriga med cancer och min dotters pappa dog för ca 2 år sen efter en kort tids sjukdom. Jag har dessutom jobbat många år med lungcancer så jag känner igen mkt i det du skriver.

Just nu när du är mitt uppe i det finns nog inget annat än att bara finnas till för din pappa och fånga alla de där små stunderna där ni bara får vara med varandra. det är så värdefullt och kommer vara fina minnen. Jag förstår att det är fruktansvärt smärtsamt att tänka framåt på vad som kan hända och hur det kommer kännas då, men som du skriver så trodde du aldrig att du skulle klara av att hantera situationen som den ser ut nu. Kroppen och själen är fantastisk och vi formar oss efter det vi behöver klara av. Du verkar vara ett jättefint stöd för din pappa. Hoppas du har stöd för dig själv också i allt det här jobbiga.

Stor kram till dig!

• I Am Mine
    Anonym (hjälplös dotter) skrev 2011-03-28 12:49:34 följande:
    Hej tjejer!
    Läser tråden om igen o e så glad att ni finns.
    vi behöver varandra vi människor.

Sitter på hospice o skriver...pappa sover mer o mer...
    samtidigt så e han mkt lugnare när han väl e vaken, det känns skönt.
    Man ser inte lika mkt sorg, ledsamhet o ångest i hans blick, kropp o själ längre,
    kanske han inte orkar längre? kanske han accepterat situationen lite mer?
    Jag vet inte, men det är skönt att han inte är lika "uppriven" längre.

Många kramar! Styrka till er alla!
    Skönt att han inte verkar lida lika mkt längre. Han går säker genom olika bearbetningsstadier och tar in det som händer. han kanske hittar nåt slags lugn i sig själv i allt som händer och känner sig trygg när du är där.  Skickar en massa kramar till dig!
  • I Am Mine

Beklagar sorgen Det gick verkligen snabbt för din pappa Jag sitter och funderar på vad jag ska skriva men allt känns så futtigt och menigslöst. Vill iaf bara säga att jag tänkt mkt på dig senaste tiden och kollat in varje dag för att se hur det går. Det var väldigt sorgligt att idag läsa det du skrivit. Jag tänkte på det du skrev om att du bad din pappa ge dig små tecken på att han finns med dig även efter döden. När min dotters pappa dog fick jag små tecken på att han fanns kvar omkring oss. Hoppas du också får känna av lite av din pappas närvaro. det känns tryggt att veta att de finns där även efteråt..

Jag skickar en massa kramar till dig och fortsätter gärna hjälpa dig att hålla tråden vid liv

Svar på tråden hjälp! Min pappa har fått cancer! hjälp mig att klara detta