hjälp! Min pappa har fått cancer! hjälp mig att klara detta
Åh, vad det är grymt TS!!
Jag vet precis hur jobbigt det är att stå vid sidan om någon man älskar och bara maktlös se på när de blir sämre.
Jag förlorade min älskade, älskade mamma för ca ett halvår sen. Hon fick diagnosen hjärntumör i sept -09 och där rasade min värld. Vi visste direkt att hon inte skulle klara sig, hon fick strålning men det var bara för att förlänga livet.
Min mamma, som var så social och positiv, stark och helt underbar på att ta hand om oss andra, försvann mer och mer. Även om hon aldrig hann bli sängliggande så ville hon aldrig hitta på något. Hon ville bara sitta hemma, och orkade knappt med att vi hälsade på.
Hon hade en liten kort bra period våren 2010, men under sommaren började det försämras. Hon lämnade oss hastigt i augusti och jag kan knappt fatta det ännu.
Men en sak känner jag, att det är så skönt att inte behöva oroa mig mer, att inte behöva bli rädd varje gång telefonen ringer, att inte behöva tänka varje dag att min mamma håller på att dö, att inte behöva vara så ledsen för att jag vet hur mycket mamma lider av vetskapen att inte få se sitt minsta barnbarn växa upp...
Jag saknar mamma oerhört och gråter ofta, men hon lider inte längre. Jag lider med dig TS, för du är i en så jobbig och svår period just nu. Ni har redan sorg, men kan inte bearbeta den ännu. Ta vara på tiden och försök göra allt ni kan för pappa och för varandra.
Kram