hjälp! Min pappa har fått cancer! hjälp mig att klara detta
Hej,
Min mamma hade under sommaren/hösten 2009 ont i magen. Man trodde det berodde på hennes nyupptäckta underfunktion i sköldkörteln. Tillslut upptäcktes en 20 cm lång tumör i tjocktarmen. Hon fick en tid i början på december 2009 för läkarbesök och vidare undersökningar men innan dess fick hon totalt stopp i tarmen och blev akut opererad och fick stomi (tumörens lämnades kvar).
Under våren 2010 åt min kära mor cytostatika och blev strålad 26 gånger för att minska tumören. Tillslut under juni 2010 blev tumören äntligen bortopererad. Man tog även bort en rejäl bit av urinblåsan och ganska många lymfkörtlar för att vara säker.
Under hösten 2010 har hon ätit cytostatika. Periodvis har hon varit riktigt, riktigt dålig men hon har tagit sig igenom hela cytostatika kurenoch åt den sista omgången innan jul.
Idag(!) har hon opererat tillbaka tarmen från stomin. Nu väntar återhämtning och försöka leva normalt!
Finns här för dig om du vill, vet vad du går igenom. Det har varit ett förbaskat ovisst och oroligt år. Inte vågat planerat något för tänk om mamma blir dåligt. Men nu börjar det ljusna!