Nalliwer skrev 2011-02-05 14:36:54 följande:
Jodå, gillar sanningen. Men, det enda du egentligen säger är att det du inte förstår gillar du inte heller.
Det är den sortens tänkande som kommer att leda till att även mina söner kommer att betraktas som potensiella pedofiler och "nästan" män om dom skulle få för sig att vilja bli förskollärare eller dyligt när de blir äldre.
Finns ingen som vinner på könssegration i längde och det är just mekanismera bakom det som är föremål för studier inom genusvetenskapen.
"Hösten 2003 arrangerade den socialdemokratiska regeringen en konferens om kvinnohandel. Som huvudtalare hade man inbjudit ett antal internationella aktivister, bland andra Sheila Jeffrey. Hon är bland annat känd för att hävda den så kallade antipojkbarnslinjen som innebär att kvinnor med gossebarn måste uteslutas ur de kvinnoorganisationer som bekämpar kvinnoförtryck. Slutsatsen är att kvinnor som inte frivilligt väljer att göra abort när de är havande med ett gossebarn är osolidariska mot kvinnokampen.”
Vår egen Margareta Winberg har ju gjort sig känd för att att delta i middagar där kampsånger om att män skall slitas i stycken glatt sjungs samt vilket är värre, beställa forskningsresultat för att stödja sin politik
Jag tror jag förstår det jag behöver förstå.