• iii

Folk som inte hälsar på jobbet? Vad är problemet?

Om man jobbar på en väldigt stor arbetsplats så hälsar man kanske inte på alla, men iallafall de man känner och haft någon tidigare kontakt med. På en mindre arbetsplats där alla känner alla så är det väl ganska självklart att man hälsar.

• iii
    halcyon skrev 2011-02-03 14:42:23 följande:
    iii

Men då är vi tillbaka på det, "men dom man känner".
    Vi har säkert olika nivåer för när man känner någon väl att hälsa på dom och någon blir sur.

Och nej det är inte självklart att man hälsar, du kan inte bara utgå från hur du tänker, vi är alla olika.
    Jag är osocial det sticker jag inte under stolen med men poängen är den samma.

Vi är alla olika och man kan inte bli sur på andra bara för att dom inte tänker som du.
    Jag är inte heller social, och stannar inte och pratar med dom utan säger bara hej i förbifarten. Jag blir inte sur om någon inte hälsar på mig, men jag hade nog tagit det lite personligt och trott att personen tyckt illa om mig faktiskt. Men då syftar jag alltså på människor som jag tidigare pratat med i något sammanhang. För mig känns det konstigt att gå förbi varandra och låtsas som att man är helt främmande.
Svar på tråden Folk som inte hälsar på jobbet? Vad är problemet?