Arbetar du på en mindre arbetsplats?
För när du jobbar på en större med flera olika företag som jobbar på samma ställe.
Och att vi har samma mål är inte heller sant för är olika företag som sköter olika saker.
Allt från säkerhetsvakter ( ett företag ), elektriker ( ett annat ), städare ( ytterligare ett ), tekniker, byråkrater och det finns flera.
Så vart ska man dra gränsen?
Ska jag hälsa på alla från alla företag skulle bli flera hundra om dagen.
Alla som är innom samma kategori som jag?
Men vi jobbar på stora arbetsplatser och är ofta närmare andra grupper än dom som är våra egna.
Så om vi inte alla drar samma gräns så kommer någon bli sur, likt du i detta fallet.
För jag tror inte ens du tycker att jag ska hälsa på alla dessa människor. ( vilket förmodligen skulle ta mer tid än det tjänar tack vare den goda gemenskapen )
Men efter som att vi alla är olika så drar vi våra gränser på olika ställen och någon blir sur.
Och för det sista så kan jag inte påstå att jag bryr så mycke om företaget jag jobbar på ska bli lite effektivare.
Säger min chef att jag ska hälsa i framtiden kommer jag göra det men sålänge jag inte behöver kommer jag inte göra det.
Trevligt att du är så förstående förövrigt, och nog för att jag låter sur men du får tycka vad du vill. ;)