Anonym (Lögn) skrev 2011-02-02 20:58:08 följande:
Usch vad obehagligt med misshandel!
Precis som du så tyckte jag att aborten var ett svårt beslut. Kanske är därför vi liksom inte kan stå för det... hade inga problem med att berätta om första aborten eftersom jag var med på det beslutet. SÅ då kunde jag förklara varför jag valde att göra abort om någon frågade.
Jag står för vad jag har gjort även om jag i grund och botten är emot abort - om man inte har en riktigt bra anledning som missbildning eller våldtäckt, typ. Det kändes därför förjävligt att jag skulle behöva gå emot mina egna principer, men jag står för det då jag vet att jag gjorde vad jag ansåg bäst.
Jag har inte haft några problem att berätta om varför jag valde att ta bort barnet. Det känns skönare för mig att andra vet sanningen direkt än att de ska gå och gissa.
Tidigare har alla i min bekantskapskrets trott att jag och min f.d. sambo var väldigt lyckliga och att vi såg fram emot barnet, men att vi valde abort pga. ekonomiska skäl. Så var det givetvis inte och det kom som en chock för allmänheten när jag kom ut med att aborten berodde på att han misshandlat mig vid ett flertal tillfället (rättare sagt flera gånger i veckan under 1 års tid).