Inlägg från: Anonym (Lögn) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lögn)

Fler som ljugit angående abort/mf?

Precis som rubriken lyder så undrar jag om du ljugit om att du gjort abort genom att säga att
    det blev missfall? Jag har nämligen ljugit för alla omkring mig som visste att jag var gravid
    (och även här i forumet) om att jag fått missfall men i själva verket gjorde jag abort.

Skämdes över aborten då jag ville ha barnet , men tog bort det då min pojkvän verkligen inte ville ha barn då. Kändes som om jag valde att rädda förhållandet framför mitt barn och därför skäms jag över valet och har ljugit.

• Svar på tråden Fler som ljugit angående abort/mf?
  • Anonym (Lögn)

Skönt att höra någon säga det. Detta hände för ca 2 år sedan och jag mår fortfarande dåligt över att ha sagt att det blev missfall. Värst för att jag till och med ljög för bästisen. Bara min pojkvän och hans syskon vet om hur det egentligen ligger till.

• Anonym (Lögn)

Ingen som gjort samma sak?

• Anonym (Lögn)
    Anonym (Maja) skrev 2011-02-02 19:18:43 följande:
    Nej och det skulle ALDRIG falla mig in att LJUGA om en sådan hemsk sak.
    Varför inte stå för aborten?
    Mf/ma är det värsta som finns och ljuga att man har haft det är helt FEL!
    Jag har redan gjort en abort för ca 6 år sedan och det berättade jag för alla. Tror jag kunde berätta det så lätt eftersom det var mitt beslut och jag skämdes inte för det.
    Nu senast hade jag tänkt behålla barnet och var glad över graviditen och sa till de som visste att jag verkligen längtade. Därför skämdes jag över att ta bort barnet. Jag ville inte alls det och mår dåligt över det.
  • Anonym (Lögn)
    Thotis90 skrev 2011-02-02 19:19:48 följande:
    Jag brukar säga till andra att jag förlorat mitt barn, när jag i själva verket valde att göra abort. Beslutet var dock inte lätt. Jag valde att göra abort pga. att den blivande fadern misshandlade mig regelbundet. Jag ville inte riskera att han behandlade barnet likadant som han behandlade mig, så på något sätt kände jag mig tvingad till att göra abort (baserat på situationen) och det är därför jag säger som jag gör.

Hade jag inte blivit misshandlad hade jag behållt barnet.
    Usch vad obehagligt med misshandel!
    Precis som du så tyckte jag att aborten var ett svårt beslut. Kanske är därför vi liksom inte kan stå för det... hade inga problem med att berätta om första aborten eftersom jag var med på det beslutet. SÅ då kunde jag förklara varför jag valde att göra abort om någon frågade.
  • Anonym (Lögn)

Jag berättade också för de närmsta eftersom jag trodde att jag absolut inte skulle ta bort barnet. Om jag varit osäker hade jag såklart inte berättat för någon. När jag väl gått med på abort försökte jag också låtsas som om den var död, men det gick inte så bra eftersom de gjorde ultraljud å jag fick se att den levde :(

• Anonym (Lögn)

Jag fick se i v 7 och då kände jag också att jag inte kunde ta bort det, men gjorde det ändå i v 9. Min kille ville verkligen inte och det kändes så otroligt ego av mig att vilja behålla det mot hans vilja... därför gjorde jag det... för hans skull typ.

Svar på tråden Fler som ljugit angående abort/mf?