De går inte ut med barnen på förskolan! *irriterad*
Som rubriken lyder, på min dotters förskola så har man knappt varit ute nånting alls på hela vintern. Vädret växlar förstås och jag har förståelse för att man inte går ut i -20 eller full snöstorm, men det har varit många fina dagar också där man har valt att sitta inne...
Min dotter går på mellanavdelningen där de flesta är 2,5-4 år gamla. Barnen på avdelningen för äldre barn är definitivt ute betydligt mer, jag ser dom ofta ute då jag hämtar min dotter.
Jag tog upp detta till diskussion med pedagogerna på mitt barns avdelning där jag påpekade att jag tycker det är viktigt med utevistelse och fick då fullständigt medhåll och de pedagoger som då var på plats verkade tycka att det var lite pinsamt att det påpekades. Dagen efter var barnen ute. Men sedan dess....? Nej.
Nu när jag frågar vid hämtning om de har varit ute är svaret alltid nej och ibland diverse ursäkter. Jag har valt att inte gå in i en diskussion igen,bland annat för att jag får känslan att man inte är så intresserarad av att diskutera saken med mig men jag känner bara att jag kokar över snart!! Nästa vecka är det föräldramöte och jag vill ta upp det här och höra om jag verkligen är den enda föräldern som reagerar över det här!
Men HUR ska jag formulera mig och förberede mig så jag inte bara smetar ihop allting i ren ilska? I övrigt är jag nöjd med både förskola och pedagoger, men detta är ett stående irritationsmoment som jag känner behöver ändras på NU!!