• Sanningsdan

Bonusbarn varannan vecka.

Lite OT men blir lite förvånad när jag hör om en 17-åring som fortfarande bor vv? Men det kanske är vanligt? Vår 16-åring ledsnade på att flytta runt när hon var 14 och 12-åringen vill också sluta med vv nu. Jag kan dock förstå dej, måste låta mycket med tre stora grabbar, deras kompisar och drivor med disk, tvätt och sportgrejor kanske? Förstår killen också, mina barn har som sagt ledsnat på att byta hem varannan vecka.

• Sanningsdan

Till Litesollitemoln...kan inte svara med citat med iphoneappen :) 16-åringen sover hos sin pappa, varför tar du för givet att det är jag mamman som styr och ställer? Vi bor dock så nära att vi träffas dagligen ändå, jag träffar henne lika mycket som pappa, om inte mer. 12-åriga sonen vill bo bara hos mej nu men han kommer att fortsätta vara med pappa, äta middag och umgås ändå och sova där varannan helg. Tror att barn ju äldre de blir upplever det jobbigt att bo i kappsäck, för vår 12-åring blir det väldigt rörigt, han får svårt att hålla reda på saker, vet aldrig var han har sina grejor, något som gör honom ledsen och stressad.

Svar på tråden Bonusbarn varannan vecka.