Inlägg från: litesollitemoln |Visa alla inlägg
  • litesollitemoln

Bonusbarn varannan vecka.

"Vår 16-åring ledsnade på att flytta runt när hon var 14 och 12-åringen vill också sluta med vv nu".

Blev fundersam, vadå ledsnat. Träffar 16-åringen båda föräldrarna lika mycket eller är det en som måste få "ge sig" och i tysthet lida över att inte får träffa sitt barn lika mycket. När man är 16 behöver man ännu vägledsat av båda föräldrar. Jag blir förundrad över biomammor som tror de har ensamrätt på sina barn med sin värderingar/uppfostring om livet.

Till trådstartarn, så är det att hoppa in i en familj med bonusbarn (lever så själv), hade jag vetat från början allt krångel och att man själv alltid måste se sig själv, inte i andra hand, utan tredje så hade jag verkligen tänkt en gång till innan jag valde att satsa. Varför de "gick bakom ryggen" på dig är kanske för att du inte känns som en helt i familjen, då du pustar ut och "lever" de veckor bonusbarnen inte är där . Nu vet jag att du inte skrev "lever" men så kände nämligen jag då våra bonusbarn for fram och tillbaka, så jag förstår dig, mitt "riktiga liv" var varannan vecka. Men jag ångrar i efterhand att jag inte tog mer plats från början. Gjorde vad jag ville på kvällarna gå och träna etc. Var mer aktiv och tillmötesgående till barnen. Nu ser vi knappt bonusbarnen och har en liten gemensamt, men tyvärr så har vårt gemensamma barn inte bidragit till en större sammanhållen familj, vill snarare säga tvärt om .och det kan säkert även hända dig med din inställning. Jag vet att den är svår att komma över men du är absolut inte ensam med dina tankar. Kämpa på och prata med din sambo mycket och hoppas han kan fånga upp dig.

Svar på tråden Bonusbarn varannan vecka.