• ACS83

Blir så ledsen

Hej! Vill bara skriva av mig lite här.
    Blir så ledsen varje månad när mensen kommer. Blir ännu ett nytt nederlag. I mitten av månaden tänds det ett litet hopp, som släcks igen. Har i april försökt få barn i 2 år. Varit gravid vid 3 tillfällen, men alla har slutat i missed abortion eller " vanligt" missfall. Känns sååå hopplöst! Toaletten har blivit min värsta fiende både som icke gravid och gravid, båda gångerna vill man inte gå på toaletten för att få se blod! Finns inte en enda dag utan att jag tänker på barn eller missfall i någon form. Vill kunna känna att "det får bli som det blir", men det går inte längre. Har fått ta lite blodprover eftersom jag fått så många missfall, och ett prov visade sig vara lite under det normala, vilket betyder att jag ev har lätt att få blodproppar i moderkakan. Så jag hoppas att det kan vara orsaken, men dem har inte kollat min man eller gjort några fler tester på mig. Ska man inte göra det? Känner inte att dem på sjukhuset tar detta på allvar. När jag ringde å sa att jag fått mitt 3:e å att nu får dem hjälpa mig, ta prover å sånt så sa dem att "ja, men du har barn sen innan" NEJ! svarar jag, jag har inga barn, det är ju det jag försöker få. "jaha!" fick jag då till svar. Lät precis som att hade jag haft barn sedan innan å sen fått dessa missfall så kunde dem bara säga att du har ju barn, så då slipper vi hjälpa dig. Minst 2-3 gånger har jag fått förklara att" Nej, jag har inga barn" Hur svårt kan det vara att fatta! 
    Vill så gärna ha barn, och min man oxå. Vi mår dåligt båda 2 av denna situation. Våra kompisar får barn en efter en och en del hinner till å med få sitt 2:a barn innan vi ens fått vårt 1:a. Hur gör man för att få bort dessa negativa tankar och börja tänka på något annat, å bara låta det bli som det blir?, för det blir ju så ändå, man har inget att säga till om! :( Så jobigt att må så här dåligt till å från!

Finns det någon i samma situation så får ni gärna berätta hur ni gör för att överleva och vad ni fick för hjälp på sjukhuset!?

Kram AS 

• Svar på tråden Blir så ledsen
  • ACS83

Tack för era svar! 
    Vad är progesterkräm? Receptfritt?
    Ja, dem har sagt att jag ska få trombyl vid nästa graviditet, så jag hoppas jag får bli gravid snart å att tabletterna hjälper, men det gäller ju då att jag får komma in direkt, för sist skulle jag ju knappt hunnit börja med tabletterna innan det blev missfall.
    har läkarna sagt nåt till er om vad man BÖR undvika när man har lätt att få missfall? Min läkare har inte sagt nåt, men har läst lite på intrenet (eller ganska mkt) å där står bla att man kan bli rädd till att inte ha samlag iaf under dem första veckorna i graviditeten, inte bada bubbelpool (varmt vatten) mm. varför ska man behöva LÄSA sig till sånt?!
    Lycka till båda 2.
    kram 

• ACS83

Urs blir så ledsen för din skull Nettan! Gråter Hoppas verkligen du får någon hjälp å att dem hittar vad det beror på!
    Tack för tipset om krämen, ska fundera hur jag ska göra eftersom jag äter Tabletter som äter Primolut nor nu. Vet ju inte hur dem funkar ihop. Äter primolut nor eftersom min mens blivit så konstig efter alla missfall. 

Tack oxå till er andra för tips å råd och grattis till Plusset Ninnin Skrattande Får se om jag provar samma som er å köper lite kräm.

Konstigt att man ska behöva läsa på internet för att få veta vad som ska undersökas, det borde ju läkarna veta och göra utan att man måste fråga och tjata hela tidenRynkar på näsan 

Lycka till allihopa, någon dag ska vi alla få vår efterlängtade familjemedlem!

kram 

• ACS83

Men vad konstigt att du fick trobyl utskrivet å inte jagRynkar på näsan Jag frågade om jag inte kunde få det å även om jag inte började nu utan direkt jag fick ett plus, men det fick jag inte, det skulle inte va bra tyckte dem. utan jag ska ringa in till dem diekt jag får ett plus så får jag hoppas jag får komma in direkt å få tabletterna då! Tråkigt det ska va så olika, dem får äl samma utbildning tycker jag. Ja ja, det löser sig någon gång. 
    Tack för svaret och uppmuntran Glad 

Lycka till till er alla!
    Kram 

Svar på tråden Blir så ledsen