Blir så ledsen
Hej,
Jag beklagar era missfall och håller mina tummar att ni snart ska få plussa och behålla de små!
Jag är i samma sits som dig ACS83. Har haft 2 tidiga missfall och ett MA i vecka 12 under 2010, och förra veckan fick jag komma till min gynläkare eftersom jag ringde och berättade om mitt sista missfall i december. (Skrapades i vecka 13 med mitt MA, fostret dött i vecka 12 i oktober). Läkaren kunde ju inte säkerställa en diagnos, men hon sa att det är väldigt vanligt att missfall beror på små blodproppar i livmodern/moderkakan, och hon var ganska övertygad att det var så i mitt fall. Hon gjorde också vul och tog odling och cellprov, för att se om det var några konstigheter.
Jag fick utskrivet Trombyl och Folsyra Evalon och skulle börja ta dem med en gång. Jag fick utskrivet för 3 månader till att börja med, och om jag skulle bli gravid så skulle jag fortsätta att ta dessa minst till vecka 28. Märkligt att det är så olika från ställe till ställe, min läkare menade att det bara var bra att äta Trombyl innan en eventuell graviditet och sedan fortsätta minst till vecka 28.
Hoppas det löser sig för er, håller alla tummar jag har!