• nettan

Blir så ledsen

Usch så jobbigt. Vet på ett ungerfär hur du känner dig.
    Jag har själv jättelätt att få missfall. Har nu haft 5st ,det senaste i v16.
    Själv har jag inte heller fått någon hjälp pga att jag har barn emellan mina missfall. Fast att jag har svårt att bli gravid. Det senaste tog över ett år.
    Det jag kan rek dig är pergo för att få "starka" ägglossningar samt att du använder Progesterkräm efter ägglossningen utifall att det ska ha tagit sig :).Krämen kan hjälpa dig att behålla graviditeten.

• nettan

TYVÄRR så fick jag åter igen ett missfall i måndags. Har nu haft 6 st. Blev nu förbannad och krävde av läkaren att dom åtminstående kunde ta lita prover.

Progesterkrämen är receptfri. Jag beställde min på www.hormoni.se/
    Klicka dig vidare till pms och barnlöshet om du vill läsa vidare.
    Jag hann inte använda den så mycket denna gången. MEN förhoppningsvis så får jag snart användning för den snart igen:) Man måste ju iallafall hoppas.

För flera år sedan i samband med en ny graviditet (efter ett missfall) sa barnmorskan till mig att prova avhålla mig ifrån sex det 12 första veckorna. Den gången funkade det iallafall :) .
    Ett annat tips är att man inte ska stå nära micron när den är igång.

Sedan vet jag tyvärr inte vad man gör för fel.
    Denna gången var jag sååå försiktig med ALLT. Men inte hjälpte det.

Önskar dig nu lycka till. Och hoppas vi snart + igen.

• nettan
    GråterGråterGråterGråterGråterGråterGråter
    Angående progesteronkrämen så tror jag tyvärr inte den funkar!
    Sitter nu här med ett nytt pågående missfallGråter trotts flitigt användande av den den här gången. Förra gången hann jag inte använda den såå mycket.
    USCH vad allt känns hopplöst!!
  • nettan
    Ninninn skrev 2011-03-21 10:59:47 följande:
    nettan ja tror inte heller på den längre, sitter också här med ma nr 5 som inte vill komma ut, har tagit 2 kurer med cytotec nu men de lutar väl till att de blir en skrapning.

Trodde på krämen i början men icke nu. tror aldrig ja kommer få barn för detta känns hopplöst.
    Usch man är så lättlurad när man vill något såå mycket. Man gör ju allt.
    Styrkekram hoppas det går vägen för dig nu.

Själv har jag haft 7 missfall nu totaltGråter. Tre på raken nu. Två tidiga å ett sent i v 16. De andra fyra mellan v 10-13.
  • nettan

Ja,men jag vet inte HUR man ska orka.
    Denna gången blev vi väl lite extra glada då + kom när vi egentligen skulle ha fått våran son om han hade fått leva. Han dog i v16 (ett sent missfall)
    Och nu i dagarna ska min bror och svägerska ha barn. Vi följdes åt den första tiden. Och dom har aldrig haft några missfall. Så det är lite svårt att prata med dom,då de inte förstår riktigt hur man känner det.

Vi VILL ju sååå gärna men man ska ju klara det både fysiskt och psykiskt. Denna gången var jag KONSTANT orolig natt som dag. Vet inte om jag pallar det en gång tillGråter

• nettan
    Ninninn skrev 2011-03-21 15:50:57 följande:
    Vi försökte i 7 månader denna gången och till slut fick vi de efterlängtade plusset men resan tog snabbt slut igen!

Ja fick också ett sent missfall första gången då gick ja till v.14

Har ni gjort någon undersökning på den lille killen?
    vi valde att skicka iväg våran på de men dom hittade inget fel så då undrar man va de e som händer.

Ja va ju med i Lennart Blomqvist studie i Borås denna gången.
    Han tror att man kan ha brist på progesteron har du tagit den medicinen någon utav gångerna?

Är du sjukskriven nu? ja orkar inte gå till jobbet får fixa ett läkarintyg till nästa vecka.

Bamse kramen
    Beklagar verkligen ditt sena missfallNalle

Ja man gjorde en undersökning på honom, men de fann inga som helst fel på honom.
    Ja,det hade nog varit lättare om man fann något liite fel. Då hade man ju iallafall vetat.
    Det är ju just ovissheten som känns så jobbigt.
    Och framför allt undran NÄR är det våran tur.

Hur var det att vara med i studien? Fick ni några tips eller något?

Jag har inte fått någon hjälp utav någon utan fått läsa mig till allt.
    Jag köpte den där progesteronkrämen via nätet då jag hade läst på deras sida att den kunde förhindra missfall.
    Jag använde den nu båda gångerna, men inte hjälpte den. Nu sista gången åt jag även 1/4 barnalbyl.
    Jag tog upp det med läkaren när jag var där i fredags, hon tyckte att det var bra. Och skrev även ut trombyl som jag kunde ta istället. Tyvärr han jag ju bara äta dom i ett par dagar.

Angående sjukskrivningen så tror jag att jag hoppar över den den här gången.
    Jag har ju nyligen varit sjukskriven för missfall. Först i sep å lite i okt och sedan nu i feb. Jag tror inte försökringskassan kommer att tro på mig om jag blir sjukskriven nu igen pga missfall. å jag vill ju inte vara helt utan pengar.

Får ni någon hjälp?
  • nettan

NU VET jag att progerteronkräm INTE funkar.
    Ha fått yttligare ett tidigt missfall :( trotts insmörjning och trombyl den här gången.Gråter
    Om man bara visste VAD som var fel......

Svar på tråden Blir så ledsen