Inlägg från: Mamma Jennica |Visa alla inlägg
  • Mamma Jennica

problem i skolan

känner att jag måste få skriva av mig lite!

min son har blivit utsatt för en kränkande teater av andra klasskamrater utan att lärarna bröt det hela.

min son har genom gått en utredning för att se om han hade någon typ av bokstav eftersom han har ett hett humör. sedan det spela upp teatern har allt blivit värre.

utan att personalen på skolan har sett  vad som har hänt så har han fått skiten för det som inträffat, andra barn tycker det är "kul" att reta upp honom så att han blir arg, men enligt skolpersonalen är det inte så även fast elever har "erkänt" det hela..

nu har skolan gjort en anmälan till soc för  det annser att han mår pyskist dåligt och att problemen kommer hemifrån.. vart vänder man sig hur ska man göra för att hjälpa sin 10 åring..

hemma är han en ängel mot för vad han är i skolan visst kan han bli arg när han inte får göra som han vill men inte mer än någon annan unge..

Mamma till Jonathan och Isak
  • Svar på tråden problem i skolan
  • Mamma Jennica

jag har pratat med läraren, rektorn psykologen och specialpedagogen, men det tycker att jag skyller allt på läraren de mottarbetar mig totalt ! Det tycker att jag ska acceptera det som har hänt och gå vidare !
    rektorn och läraren är vänner och umgås en heldel privat !
    allt började när sonen bytte skola när han började 1an.. jag vet inte vart jag ska vända mig Bup har varit inkopplad för att göra utredning men det finner inga problem i testen som har gjorts. han ligger inom normal nivån. det ända dom kunde se var att det fanns problem med läs avkodning, och det har jag "bråkat" med skolan om sen sonen gick i 2an att jag misstänker läs och skrivsvårigheter dels för att jag själv har det och att jag ser att han inte hänger med i samma som de andra i hans ålder ! nu har dom gjort testet, hoppas på att få ett svar snart. men innan jag  fick igenom att det skulle göra ett test på honom så krävdes det 4 möten där bup var med och försökte hjälpa mej att skolan skulle göra det eftersom det inte är landstinget som gör testen när barnen går i skolan., tyvärr så görs inte testen i våran kommun förns i 6an här egentligen och jag prata med rels och dom tyckte det var lite sent att göra testen då,.. men nu är det gjort iaf,
    har skrivit i min blogg om teatern om nårgon är intersserad att läsa..
    Jag vet helt ärligt inte vad mer jag ska göra snart och vad har jag för rättigheter !

Svar på tråden problem i skolan