Inlägg från: JuliaåRonjasmammis |Visa alla inlägg
  • JuliaåRonjasmammis

Finns det nån katt för allergiker?

sniwa skrev 2011-02-01 14:46:47 följande:

Den sibiriska katten verkar sakna de proteiner som de flesta är allergiska emot. Det är dock inte alla som klarar denna katt ändå, men jag tror det är 70% av allergikerna som tål den.

Min man är jätteallergisk så jag fick göra mig av med mina perser när vi träffades...
    Efter några år så fick jag hör talas om den sibiriska katten och fick kontakt med ett testhem. Vi fick komma och hälsa på där flera gånger och träffa de tre sibbar hon hade. Vi fick med oss katthår hem som maken skulle lukta på.
    Det visade sig att han inte reagerade alls, och ingen var gladare än jag!

Nu har vi två katter sedan ett år tillbaka och det funkar jättebra!

Läs mer på www.sibiriskkatt.nu så kan ni få reda på ett testhem som ligger nära er bostadsort!
    Don't mess with my integrity!
  • JuliaåRonjasmammis

Texten försvann visst...

Taskigt att lägga ut bilder på så söta katter, tycker jag.Reklam på hög nivå!Flört  *suktar

Det vi har fått tips om är Maine Coon och även Rag doll. Trots pälsen. Min mn är rätt allergisk och hade astma som liten. Träffar han och gullar med katter mår han rätt taskigt, men han ändå   koch boda med em ändå

Fast vissa katter funkar, även med lite snorande...det har vi lärt oss när vi sovit ihop med två katter av olika sorter

Nu ska jag gå och backa runt biílen, "någon" fuklnNE3 UNRTW§

• JuliaåRonjasmammis
    Havanna82 skrev 2011-02-02 11:18:14 följande:
    Jag förstår ärligt talat inte hur man kan rekommendera katter som Ragdoll och Main Coon till en allergiker? :S Är det rena reklamsyften eller? Visst finns det någon enstaka människa som säger sig vara allergisk och säger sig tåla tex Ragdoll, men inte kan det vara många. Det är mer ett undantag än en regel. Samma sak gäller rexarna. Jag som uppfödare blir galen när dom marknadsförs som allergikatter, för det är dom inte!
    Vad märkligt mitt inlägg ovan blev!Förvånad Det såg helt ok ut när jag postade! Måste blivit nåt fel när jag kopierade texten från worddokument.Obestämd Aja, hoppas ni förstod det mesta.

Jag vet inte varför de rekommenderat just de raserna. Ingen vi hört det av är själva uppfödare, så något reklamsyfte är det ju inte. Vi har flera vänner med Maine coon-katter, och dessa har maken oftast inte haft några problem med. Men det är ju ofta kortare stunder man träffar på dessa, hur han skulle må om vi hade en egen vet vi ju inte.

Det är det som känns lite jobbigt, man vill ju inte skaffa en liten älskling och så komma på efter några veckor att det inte funkar.Rynkar på näsan

Vet någon hur det funkar med allergisprutorna man kan ta? Jag har läst att man ska ta 2 sprutor första året, sen en varje år, men de kostar tydligen massor.
Svar på tråden Finns det nån katt för allergiker?