Behöver råd
Ja, betala in till båda!
När jag fick barnbesked om min dotter (via BFA) så valde jag att endast stå kvar i AC:s kö där jag hade köat längre och där det finns fler länder som accepterar ensamstående.
Idag läste jag i alla fall på FFIA:s sida att de ensamstående som senast skickat till Indien hade en väntetid på 4,5 år...
Hade jag betalat in min köavgift ett år till så hade jag köat i 4,5 år i april i år...
Nu vet jag ju inte om jag kommer att vilja försöka få ett barn till och jag vet definitivt att jag inte vill det riktigt än så jag är förhoppningsvis framme i någon kö hos AC om/när det blir dags (har passerat 5 års kötid där precis) men om inte - ja då känns det minst sagt korkat av mig.
Men jag kunde inte tro att FFIA:s enda land skulle ha kortare kö än alla AC:s.
(nu tror jag kanske att jag missar något - det kanske är längre väntetid för att få skicka nu än det var för dem som skickade senast - sådant ändrar ju sig - men ändå)
Ni är ju inte alls i samma situation - men jag ville bara dela med mig av att man aldrig vet - och kan man gardera sig så gör det!
Lycka till!
(jag har i alla fall betalat in AC-avgiften nu så kötiden tickar på där för mig )