Behöver råd
Som en del av er vet kommer vi snart att starta upp en ny medgivandeutredning för syskon. Idag är vi medlemmar i 3 organisationer, BFA, FFIA och AC. FFIA adopterade vi vår dotter igenom och hos BFA och AC har vi kötid sen sep 2007.
Vi ska nu adoptera genom FFIA igen och samma barnhem som tidigare (dit är det ingen kö). Men om det skulle strula med något så vill vi har en organisation till som reserv, alltså BFA eller AC.
Hos AC ligger vi på plats nr. 5 till Indien såg jag på deras hemsida men när jag pratade med BFA så sa dom att den sista familjen de startade till Indien blev medlemmar i slutet på 2006. Alltså nästan ett år före oss. Men det kan också bli förändringar eftersom dom nu ska göra deras registerrensning som dom gör varje år men den blir ju inte klar förrän i mars/april och jag måste ju veta nu vilken organisation vi ska välja.
Vi passar in på flest länder hos BFA men vi verkar ligga bättre till i kön till Indien hos AC. AC:s sökande och medlemsavgift ska vara betald senast på måndag så vi hinner inte vänta på BFA:s registerrensning direkt.
Hur skulle ni göra? Jag har sån beslutsångest.