Hemlighet skrev 2011-01-31 20:00:12 följande:
Vill inte skrämma dig, men jag var på vul så såg dom bara en hinnesäck( man kan ha det fast man har ett x). Antingen var jag i vecka 10 eller 5(strul med mensen). 5+2 enligt vul. Jag fick ta hcg nästa dag och två dagar efter det. Mitt hcg var lågt 517 och 507.
Jag blev varnad att jag kunde ha ett x eller så var det ett missfall och skulle då söka akut om jag fick jätte ont.
1 vecka senare fick jag ont men inte akut ont men ändå så pass ont att jag var orolig så jag åkte in för att kolla. Och då hade jag 2,5 dl blod i buken och fick göra en akut operation där dom tog bort äggledaren eftersom ägget hade fastnat där.
I v. 6 så skall man ju kunna se ett foster.
Har du haft några blödningar? Det hade jag i 2 veckor och molvärk( samma kännsla som med min dotter)
Hoppas du ser något på nästa vul och att det inte är ett x.
De kunde inte se en "tydlig hinnsäck" bara kanske nåt litet (kanske menade hon början till en hinnsäck / en liten hinnsäck?) I fredags var jag i vecka 8 så då borde man ju se både hinnsäck o foster.
Och nej, jag har inte blött någonting. Har bara haft lite svag mensvärk.
Är jätteorolig för att äggledaren ska skadas eller brista. Går och känner efter hela tiden och nästan väntar på att smärtan ska komma. Ska jag säga till läkarna på torsdag att jag vill opereras även om de förslår att avvakta?
"Hemlighet", har du blivit gravid igen efter ditt X?