Namn på juristfirma.
Jag är i tankarna att starta eget tillsammans med en kollega där jag arbetar. Vi jobbar på en advokatbyrå som jurister, ingen av oss är advokat. Båda heter ett -son-namn, dessutom likadant. Jag har börjat fundera lite på namn på firman, än så länge är vi knappt i startgroparna men någonstans måste man ju börja Jag skulle vilja höra lite om era tankar på namn. Det är ju en konservativ branch och många advokatbyråer heter något med grundarnas namn. Sambon var inne på något mer innovativt, nämligen ett latinskt ord för något som har med juridk att göra. Vilket ord vet vi dock inte än. Jag förstår hur han tänker men samtidigt vill jag ha ett stabilt namn som får folk att tänka att det är en pålitlig firma de har att göra med. Eftersom inget av oss är advokat än så fungerar ju inget namn som anspelar på att vi är advokater. Det ska även klinga bra, vara lätt att säga, uttala och stava och dessutom ha ett domännamn med ändelsen .se ledigt. Jag hoppas att ingen springer och reggar förslagen här nu bara