• karin101

Naken 8-åring, obekväm situation

Nu är det så att sonen (8år)  har börjat gå omkring naken i lägenheten, ligga i soffan naken, ligga i våran säng naken (med oss i den). Själv känner jag mig inte alltför bekväm i situationen. Han får jättegärna komma och lägga oss i våran säng och mysa, MEN med kalsonger på! Vet inte hur jag ska lägga fram det åt han så att han förstår?
    Har pratat med honom och sagt att jag inte vill att han är naken när jag är där och lagt till frågan "för du vill väl inte att jag går omkring naken när du är här?". Han instämde helt,.. Tycker att pojken börjar bli stor nog att förså att man inte kan göra vissa saker. Men han fortsätter att gå omkring naken iallafall.

Vill inte bli värsta gnäll-kärringen. Bajsa med öppen dörr hör också till listan. Försöker prata med honom men det blir ingen respons.

Vad ska jag göra?

Min pojkvän känns det ganska meningslöst att prata med eftersom han hela tiden tycker att jag gnäller på pojken. Han vill ju köra på fri uppfostran som ni ser... verkar gå jättebra.

Borde jag kanske stämma av med hans mamma om hur han gör där? Tror knappast han springer omkring naken bland sina småsyskon och sin styvpappa. Ännu mindre bajsar med öppen dörr.

• Svar på tråden Naken 8-åring, obekväm situation
  • karin101

Jag har ingen aning om varför han beter sig som han gör?
    Men när det kommer till att lyssna till mig när jag ber om saker, som en simpel sak som att ta på sin kläder, då lyssnar han inte och oftast måste min pojkvän gå in för att han ska göra det. Att sätta sig ner han och jag verkar inte fungera. Men jag ger inte upp!

• karin101

Nu har jag hört med mamman. Det var som jag trodde, där klär man på sig, inte springer omkring naken.
    Men min pojkvän struntar helt i vad hans mamma har för regler där.

Har alltså inte min pojkväns stöd i det hela. Men jag har allvarligt ingen lust att se barnet naken! Han är ju så passa gammal att han egentligen borde förstå själv?

Jag respekterar honom fullt ut, men han respekterar inte mig på något som helst sätt. Jag försöker mötas på mitten, försöker prata, se saker från hans vinkel.

Behöver mer tips på vad man kan göra!?

Känns lite meningslöst att få mamman att prata med honom eftersom hon hon inte bestämmer vad han gör när han är här.

• karin101

Tack så mycket för tipset!
    Ska genast iväg till biblioteket och låna den. Har redan läst "Ditt kompetenta barn" och har fått mycket tips ifrån den.

Svar på tråden Naken 8-åring, obekväm situation