Naken 8-åring, obekväm situation
Nu är det så att sonen (8år) har börjat gå omkring naken i lägenheten, ligga i soffan naken, ligga i våran säng naken (med oss i den). Själv känner jag mig inte alltför bekväm i situationen. Han får jättegärna komma och lägga oss i våran säng och mysa, MEN med kalsonger på! Vet inte hur jag ska lägga fram det åt han så att han förstår?
Har pratat med honom och sagt att jag inte vill att han är naken när jag är där och lagt till frågan "för du vill väl inte att jag går omkring naken när du är här?". Han instämde helt,.. Tycker att pojken börjar bli stor nog att förså att man inte kan göra vissa saker. Men han fortsätter att gå omkring naken iallafall.
Vill inte bli värsta gnäll-kärringen. Bajsa med öppen dörr hör också till listan. Försöker prata med honom men det blir ingen respons.
Vad ska jag göra?
Min pojkvän känns det ganska meningslöst att prata med eftersom han hela tiden tycker att jag gnäller på pojken. Han vill ju köra på fri uppfostran som ni ser... verkar gå jättebra.
Borde jag kanske stämma av med hans mamma om hur han gör där? Tror knappast han springer omkring naken bland sina småsyskon och sin styvpappa. Ännu mindre bajsar med öppen dörr.