• kath69

Sömnlösa nätter

Låt ungen sova hos er! Vilket är viktigast - att ni i familjen mår bra eller att ni gör det ni anser vara rätt? Att sonen vill sova hos er tyder på något, de gör det sällan för att jävlas. Att han har, som du skriver, en period innebär för mig att han vanligtvis vet att man sover själv, och det brukar inte heller vara något problem. Tänk själv att du är i stort behov av en kram (kan du känna känslan?), du går fram till någon du tycker om, gör dig redo att kura in dig in dig i dennes famn - du skjuter personen i fråga bort dig och säger att du minsann inte ska få kramas, och inte nog med det du måste gå där ifrån. Hur tror du att det hade känts?

Jag vill inte på något sätt anklaga er för att ni gör fel - jag vill bara att ni ska se det för vad det är - en liten kille som behöver x-tra närhet. Och det handlar inte om att låta baren styra i allt, absolut inte, utan det handlar om att se till vad som ligger bakom önskan. Varför vill han sova hos er och hur kan ni ge honom det han behöver? 

Svar på tråden Sömnlösa nätter