• apricos

Ni som fick MA, valde ni skrapning eller tabletter

Hej Är inne på mitt tredje missfall, de två förra kom ut "naturligt" men denna gång vill kroppen inte släppa ifrån sig fostret och måste jag välja hur det ska gå till. Är osäker på vad som är best för kroppen eller säkrast.

Har ni skrapats eller tagit tabletter som satt igång processen, Vad valde ni och varför?

Lite tips och goda råd tas emot tacksamt =)

• Svar på tråden Ni som fick MA, valde ni skrapning eller tabletter
  • apricos

Läkaren sa att jag kunde få tabletter, men att jag skulle få ta dom hemma själv.

Börjar man blöda på en gång?
    Hur går händelseförlppet till ?
    Det måste gjort ordentligt ont om man får morfin.

Hoppfull 84, Har ni lyckats bli gravida igen?

• apricos
    Hoppfull84 skrev 2011-01-25 11:28:46 följande:
    efter att ha gått igenom sorgen av att behöva inse att barnet man längtat efter inte blev något barn så var aborten inget att oroa sig över. det var en droppe i havet jämfört med hur det var att gå igenom konstaterandet av själva MA't. det gick lätt och relativt smärtfritt och det kändes skönt att kunna bearbeta och gå vidare när det väl var klart.
    Jag håller med dig, sorgen är värre en smärtan av MF..... hopplösheten sköljer över en gång på gång ......
  • apricos
    Pimpinellan skrev 2011-01-25 15:50:46 följande:
    Piller eftersom jag visste riskerna med skrapning och läkaren starkt avrådde från det när jag redan hade svårt att bli gravid. Vissa behöver i likhet med mig två omgångar piller,men skrapas-nej,aldrig jag hade vågat det! Hade nån blitt helt steril av det så är det jag,jag brukar drabbas av allt man kan drabbas av. Nästa gång ska jag inte ens göra VUL. Är barnet dött så är det och kommer förr eller senare ut. En till bild med dött barn på klarar jag inte! Bättre vara ovetande och kanske vara gravid om man har tur.

Jag har också väldigt svårt att bli gravid pga pco, så det avgör det hela. Ska till Karolinska i morgon och få mina piller, fi fan vilken mardröm detta är.

Hur reagera era män på MF ?
    Min är helt ”ok” med det, medans jag sprutar ut tårar och får panikattacker. (Kanske bara hans sätt att reagera)

• apricos
    väntarOLängtar

Tänkte fråga dig,

Hur länge har ni försökt att bli med barn?
    Har ni några sen innna?
    Har du fått gå på utredning.

(Förlåt om frågorna är personliga, och du behöver såklart inte svara)
  • apricos
    Längtarefterliten skrev 2011-01-26 17:47:14 följande:
    vi är inne på vårt 3e år nu:/ inga barn sen innan, men 4 missfall...
    Utredning har vi fått.. men inga fel har hittats:/
    Lider med er, tänk om man visste att det skulle vara så svårt. Då hade vi börjat för flera år sen. Känner att tiden rinner iväg. Vi har fått en remiss på utredning nu på Karolinska. Får vi se om dom kan komma fram till nått mer än vår spec. läkare.

Jag har tagit så mycket blodprover att jag ser ut som en knarkare i armveckan..... suck...

(Om du bor i Stockholm kan jag rekomendera en fantastisk läkare som värkligen vill hjälpa en)
Svar på tråden Ni som fick MA, valde ni skrapning eller tabletter