apricos skrev 2011-01-25 12:25:50 följande:
Läkaren sa att jag kunde få tabletter, men att jag skulle få ta dom hemma själv.
Börjar man blöda på en gång?
Hur går händelseförlppet till ?
Det måste gjort ordentligt ont om man får morfin.
Hoppfull 84, Har ni lyckats bli gravida igen?
jag fick först ta tbletter dagen innan hemma, som skulle förbereda på nåt vis, minns inte ritkigt, sen var jag in till kvinnokliniken på förmiddan och fick några tabletter till, och sedan vi lunch hade vi tid bokad, så då åkte jag och sambon in, fick flera slidpiller man skulle föra upp. fick ligga på rummet en stund, tro det började blöda fter ca 30minuter-en timme. det gjorde ont som en mycket kraftig mensvärk. att jag fick morfin var nog för de tyckte synd om oss som fått MA(alla var så gulliga och ville stötta och ta hand om oss), de sade hela tiden att jag skulle slippa ha ont alls och att jag skulle säga till så skulle dom fixa det direkt. hade säkert räckt med vanliga värktabletter också men när hon gav sprutan(det var ingen stor dos) så kom ju smärtlindringen direkt istället för som med en värktablett efter ca 20minuter... när jag fått sprutan så kände jag inget alls längre och kunde sova en stund, när effekten avtog och jag började få ont igen så fick jag lite till så hade knappt ont alls under hela aborten..
det blödde kraftigt, mycket tjocka klumpar och blödde igenom flera gånger trots jumbo-superbindor och täta toalettbesök, så det var skönt att man fick ha sjukhusets byxor så man slapp förstöra sina egna. som sagt kring 17 typ så hade det hela lugnat sig till en mer normal mensblödning så då fick vi åka hem. hade väl mensliknande blödning i ca 1-2veckor efteråt.
Vi är nu gravida i v 22 med vårt första barn.
det var fruktansvärt jobbigt att gå igenom MA't, vi trodde ju att allt var frid och fröjd fram till v.10-11nånting men pga en pytteliten blödning åkte vi in på VUL och då de inte kunde se något foster tidligt började de prata om MF, men att det ev.. kunde vara normalt ändå, fick en ny tid en vecka senare, då hade fostersäcken växt något och de kunde se nåt grått i säcken, så då tändes hoppet igen, ny tid en vecka senare men då hade det inte vuxit något och HCG värdena hade inte heller ökat så först då kostaterade de att det var ett MA, de där veckorna när vi inte visste om vi var gravida eller ej var fruktansvärda.
Den här graviditeten fick jag göra ett extra VUL i v8, och KUB i v12 för att lindra min oro för att det skulle hända igen. men nu känner jag bebisen hela dagarna och vågar äntligen glädjas igen! stötta varandra och försök se framåt. det kommer gå vägen nästa gång ska ni se!