• Modgun

Jag tänker stanna hemma länge, är det OK?

Varför skulle det inte vara ok?

• Modgun

Och hur mycket bryr du dig om vad de tycker?

Vad har kvinnors rättigheter och dylikt med att göra om du vill vara hemma länge med ditt barn?

• Modgun
    Maeva skrev 2011-01-24 23:07:20 följande:
    Många anser väl att pappan lika gärna kan vara hemma om man inte vill ha barnet på dagis...

Tack för ert stöd. Jag vet inte riktigt varför, men ´"alla" verkar ha gaddat ihop sig emot mig i den här frågan. Har redan hört en del skvaller om att det skulle vara maken som tvingar mig att vara hemma med sonen...
    Jo jag vet, men det spelar ingen roll. Skit i vad de säger.
    Det är inte så att man måsta kasta in barn i statens armar så fort de fyller ett år. Visst en delhar kanske inget val, men ni har ju det och det ÄR jättebra.
    Träffa andra barn kanni göra på öppnis liksom.
    Äh skit i vad några sura bitter fi**or till anarkafeminister säger till dig.
    GÖR det som känns bäst för ER och inte alla andra.
  • Modgun
    skrotis78 skrev 2011-01-28 21:38:41 följande:
    Jag är i precis samma sits som du och känner likadant. Min dotter är nu 1½ år och vi har sökt förskoleplats till augusti. Nu har vi dock börjat fundera på om jag ska vara hemma tills hon är 3 år.
    Det är min högsta önskan och jag vill verkligen det, föräldraledigheten har varit den absolut bästa tiden i mitt liv. Men så fort jag pratat om att jag ska vara hemma så länge så börjar folk kommentera och fråga.
    "VA, ska hon inte få börja på förskola, stackars henne" osv.
    Vi hittar på aktiviteter och träffar mkt folk så det är inget problem.

Folks kommentarer börjar få mig att tveka. Även fast jag vet vad som känns bäst för mig, så får de mig att fundera på vad som är bäst för min dotter. Jag tror hon skulle ha det bra hemma. 
    Vad gör 1 års skillnad i det långa loppet liksom... Om man börjar på förskola när man är 2 eller 3 år. 
    gör ingen skillnad alls.
    Man SKA göra det som är bäst för just SIN familh, och skita i vad andra säger.
Svar på tråden Jag tänker stanna hemma länge, är det OK?