Namnet Vilde är... ... ?
Vad tycker ni om namnet Vilde på en kille?
Jag är inte den som gillar "nya, påhittade, ihopmixade" namn.
Är Vilde ett sånt? Sambon gillar det verkligen men jag vet inte vad jag känner.
Vad tycker ni om namnet Vilde på en kille?
Jag är inte den som gillar "nya, påhittade, ihopmixade" namn.
Är Vilde ett sånt? Sambon gillar det verkligen men jag vet inte vad jag känner.
Helt klart ett killnamn och jag tycker faktiskt det var lite sött :) Men som Linda1976 säger så kan det låta lite roligt med Vilde Svensson :)
Vad sägs om Viggo? Känner en kompis som döpte sin son till Vilder...
Nej, inte så snyggt! Men Vide tycker jag är gulligt, kanske ett alternativ.
Då tittar man statistiskt sett. Varken 1973 eller 1995 fanns det fler än tio som hette Vilde (det stod inte med i statistiken) så Vilde är (liksom Vilda) ett mycket nytt inslag i den svenska namnfloran. Men namnet funkar ju bra på svenska så det är ert val. Jag tycker bättre om gamla namn. Ta namnet Sven till exempel. Det betyder ung man eller gosse så det är väl det perfekta gossenamnet. Det är ovanligt nu men har använts i Sverige i alla tider.
JaggGillar inte namnet.. men om du och pappan gillar det så varför inte??
Nej Vilde är ingenting man döper en människa till enligt mig, lika lite som man döper någon till Barbar eller Inföding även om Vilde låter gulligare.
En sak är iaf säker, Vilde kommer aldrig bli statsminister! ;)
Vilde är för mig ett flicknamn. Jag har norskt påbrå och där är det just ett flicknamn.
Inget favoritnamn och definitvt inte på en pojke.
Jag tycker Vilde/Wilde är as tufft! Skit sött ju :) Och till slut är nog dem flesta som umgås med honom när han är tonåring oså så vana vid det att dem inte tänker på att det är ett ord med.
Jättefint!
Vilde är ju gilligt!!
VILDA är tjej namn!
Håller med någon tidigare som skrev att Vide är finare!