Inlägg från: LillaNovaK |Visa alla inlägg
  • LillaNovaK

Inomhushjälm??

Min lille kille på 7 månader ställer sig upp mot allt hela tiden och det är mer tur än skicklighet då gånger han inte ramlar och slår sig i huvudet.

Eftersom vi har många hårda golv hemma så tänker jag att han skulle behöva ha någon slags hjälm. Någon som har erfarenhet av inomhushjälmar till små barn? Är det bra, var hittar man sådana?

• Svar på tråden Inomhushjälm??
  • LillaNovaK
    skruttan82 skrev 2011-01-24 09:28:52 följande:
    Finns i babytillbehörsaffärer... Men inte behöver du en hjälm... Barn klarar av att trilla och slå sig lite från ståhöjd. Vad värre är den dagen den klättrar upp på borden och tror de kan leka superman, men de lär sig...

Att ramla och slå hunvudet i kakelgolvet flera gånger om dagen kan ju inte vara häslosamt. I värsta fall kan han ju få hjärnskakning.

Jag är inte pjoskig mamma som oroar mig för minsta lilla utan anser generellt att de lär sig av sina misstag. Dock betvivlar jag att en 7 månaders bebis förstår att om jag reser mig här så kommer jag att slå mig.

• LillaNovaK

Jag var faktiskt och köpte en hjälm till lillkillen. Eller ett vadderat pannband var det snarare, men lämnade tillbaka det igen. Satt inte alla bra och antingen gav det skydd fram eller bak. Inte riktigt vad jag hade tänkt mig. Såg sedan på en blogg att barnet hade en riktig vadderad hjälm, men sån verkade inte finnas där jag var.

Ni som haft, vad har det varit för typ?

Svar på tråden Inomhushjälm??