Sanda skrev 2011-01-24 07:21:08 följande:
Jag har sett hennes arbeten, hon har inte problem ibland!! Utan hela tiden! Hon brukar skylla på dyslexin och låta andra skriva istället för henne i grupparbeten. När hon inte haft chans att lägga över det på någon annan har hon inte lyckats och blir det godkänd genom att skrika och gapa att hon faktiskt har dyslexi och kan faktiskt inte hjälpa att det blir fel!
Jag har läst en hel del om dyslexi, som jag nämnde tidigare är jag inget emot det, men frågan är om grundskolelärare är bästa yrkesvalet.
Jag har inget mattehuvud, kanske inte har dyskalki men skulle inte få för mig att försöka lära ut matematik!
Vi har också haft någon med liknande problematik under min utbildningstid. Den personen slutade utbildningen när h*n inte kunde glida med i de andras arbeten längre (när man istället för grupparbeten var TVUNGEN att göra enskilda arbeten). Däremot har vi minst två med dyslexi som faktiskt är medvetna om sin problematik och gör det bästa av situationen.
Jag tror att dyslexi eller ej så finns det människor som helst inte skulle vara lärare alls. Är man inte intresserad av att lära sig något av utbildningen så kommer nog inte arbetet vara det rätta heller.