• Neyobi

Är jag en dålig mamma?!?

Jag älskar mina 2 underbara barn över allt annat och skulle offra livet för dom.
    I våran familj finns det hundar och jag lever för dom oxå, de är mitt stora intresse.
    jag har inga vänner, finns lite bekanta man kanske pratar med lite när man ses en å annan man pratar med på nätet men inget förtroligt eller så utan det handlar oftast om hundar då.

Nu ska vi köpa in en hund till hunderiet men mina föräldrar tycker nej, att barnen tar ju så mycket å jag mår ju dåligt hur ska jag hinna orka osv....

Men är jag en dålig mamma som vill mer än bara vara hemma hela dagarna och ta hand om barnen?? och som sagt missförstå mig inte mina barn är mitt allt.
    Men mitt intresse betyder oxå mycket, jag har bara de barnen min man och min mamma (och pappa, men inte samma som mamma) och så är det ju hundarna då.

jag har inga vänner att umgås med, de jag pratar med är min man å min mamma.

slutar jag med mina hundar så känns det som att jag inte har något.
    är jag en dålig mamma som inte tycker barnen och min man räcker i mitt liv.

jag har inget jobb å därför då heller inga arbetskamrater.
    nu är jag inte ute efter att någon ska tycka synd om mig eller så, men jag mår så dåligt av att jag vill ha mina hundar kvar och inte enbart leva för mina barn...det känns som att jag är dålig mamma som inte nöjer mig med barnen och min man

• Svar på tråden Är jag en dålig mamma?!?
  • Neyobi

jag har en depression, panikångest och social fobi. detta med blyghet gör väl att jag inte kan få vänner.

hundarna gör ju att jag inte är ensam, har ju min son som sällskap iof men han är 1 år så ännu är de ju inte så mycket prat med honom :) och han sover ungefär 3 timmar mitt på dagen

så de helger vi är i väg med hundarna lever jag upp, har jag inte dom så finns det ju inget i mitt liv utöver  barnen och min man.  men jag känner mig samtidigt hemsk... att jag kanske inte tycker om mina barn som man borde eftersom jag känner lite så här

• Neyobi

jag går regelbundet hos psykolog för prata och behandling. mitt största problem är att jag har svårt att göra saker ensam.
    dottern går på dagis och det kommer sonen oxå att göra efter sommaren.

Svar på tråden Är jag en dålig mamma?!?