• Neyobi

Är jag en dålig mamma?!?

Jag älskar mina 2 underbara barn över allt annat och skulle offra livet för dom.
    I våran familj finns det hundar och jag lever för dom oxå, de är mitt stora intresse.
    jag har inga vänner, finns lite bekanta man kanske pratar med lite när man ses en å annan man pratar med på nätet men inget förtroligt eller så utan det handlar oftast om hundar då.

Nu ska vi köpa in en hund till hunderiet men mina föräldrar tycker nej, att barnen tar ju så mycket å jag mår ju dåligt hur ska jag hinna orka osv....

Men är jag en dålig mamma som vill mer än bara vara hemma hela dagarna och ta hand om barnen?? och som sagt missförstå mig inte mina barn är mitt allt.
    Men mitt intresse betyder oxå mycket, jag har bara de barnen min man och min mamma (och pappa, men inte samma som mamma) och så är det ju hundarna då.

jag har inga vänner att umgås med, de jag pratar med är min man å min mamma.

slutar jag med mina hundar så känns det som att jag inte har något.
    är jag en dålig mamma som inte tycker barnen och min man räcker i mitt liv.

jag har inget jobb å därför då heller inga arbetskamrater.
    nu är jag inte ute efter att någon ska tycka synd om mig eller så, men jag mår så dåligt av att jag vill ha mina hundar kvar och inte enbart leva för mina barn...det känns som att jag är dålig mamma som inte nöjer mig med barnen och min man

• Svar på tråden Är jag en dålig mamma?!?
  • Pia och Elna

Du är ingen dålig mamma för att du har andra intressen än dina barn. Men räcker inte din tid och ork till för fler hundar får du nog nöja dig med dem du har. Det är bara du som kan veta om din tid och din erergi räcker till att skaffa fler.

• Starkast

Varför säger din mamma att du mår dåligt?

Är du sjuk på något vis?

• Tow2Mater

Man måste ha mer i livet än man och barn :) Du är inte en dålig mamma eller fru för det!

• Cissi nu är det dax

Jag tycker i och för sig att det låter lite ensamt men det gör dig inte till en dålig mamma. Alla har vi ju intressen, vara sig det är hundar, eller sport eller någonting annan. Så länge du känner att du räcker till för dina barn så är det bara att tuta och köra

• FruB

Håller med ovanstående: Du är ingen dålig mamma för att du vill göda ditt intresse. 
    Kan dra parallell med mig: jag har äntligen fått det barn jag har längtat efter så länge. På lördag ska jag för första gången, sedan han kom för 2 månader sen, gå på bio med min väninna. Jag ser framemot det så mycket. Ska bli skönt att få komma ut, även om det "bara" är bio och middag. Jag älskar min son över allt annat på denna jord och har inga problem med att spendera min tid med honom och maken, men ibland behöver man komma ut och ladda batterierna, som  jag kallar det. Nu är det min tur och det är det du ska tänka på när du håller på med hundarna. 

• Neyobi

jag har en depression, panikångest och social fobi. detta med blyghet gör väl att jag inte kan få vänner.

hundarna gör ju att jag inte är ensam, har ju min son som sällskap iof men han är 1 år så ännu är de ju inte så mycket prat med honom :) och han sover ungefär 3 timmar mitt på dagen

så de helger vi är i väg med hundarna lever jag upp, har jag inte dom så finns det ju inget i mitt liv utöver  barnen och min man.  men jag känner mig samtidigt hemsk... att jag kanske inte tycker om mina barn som man borde eftersom jag känner lite så här

• Starkast

Får du någon hjälp med dina psykiska problem?
    Finns det ingen typ av grupp du kan gå i?
    Dels för din egen skull och dels för dina barns skull. Det är ju inte bra att ni lever så isolerat.

• Neyobi

jag går regelbundet hos psykolog för prata och behandling. mitt största problem är att jag har svårt att göra saker ensam.
    dottern går på dagis och det kommer sonen oxå att göra efter sommaren.

• Starkast
    Neyobi skrev 2011-01-24 00:22:16 följande:
    jag går regelbundet hos psykolog för prata och behandling. mitt största problem är att jag har svårt att göra saker ensam.
    dottern går på dagis och det kommer sonen oxå att göra efter sommaren.
    Har du testat behandling i grupp?
  • Pia och Elna
    Neyobi skrev 2011-01-23 23:53:34 följande:
    så de helger vi är i väg med hundarna lever jag upp, har jag inte dom så finns det ju inget i mitt liv utöver  barnen och min man.  men jag känner mig samtidigt hemsk... att jag kanske inte tycker om mina barn som man borde eftersom jag känner lite så här
    Det är helt normalt att man gillar att göra saker utan man och barn och jag tycker även att det är nyttigt. Alla mammor har ju intressen som är andra än barnen och mannen. Jag går och tränar och går kurser eller umgås med vänner och då tycker jag att det är jätteskönt att vara utan man och barn även om de är de jag älskar allra mest och saknar när jag inte är med dem.
  • Lavish

Jag tycker inte att du är en dålig mamma för att du skaffar fler hundar. Men jag tänker att du kanske hellre borde lägga den energin på att försöka skaffa dig några riktiga vänner, eller ett jobb, el någon annan sysselsättning. Kanske läsa en kurs? Inte för barnens skull, för din skull.

Svar på tråden Är jag en dålig mamma?!?