Inlägg från: LillaEllie |Visa alla inlägg
  • LillaEllie

Någon som tar modiodal, concerta eller ritalin?

Om dina förvirringssymptom inte avtar är du felmedicinerad. Meningen med just den här medicinen är att du ska känna dig "normal", inte förvirrad. Jag äter den för jag har narkolepsi. Skillnaden mellan modiodal kontra concerta/ritalin är att den inte kickar. Jag känner inte igen något av era symptom, inte från någon annan jag känner som äter den heller.

• LillaEllie

Skulle jag känna mig "dum" av en medicin skulle jag inte äta den. ;) Då försvinner ju poängen med att vara skärpt. Jag har ätit modiodal ett bra tag nu och jag är skärpt, sluddrar inte det minsta. Om man gör det på concerta kan jag inte svara på. Virrvarret i hjärnan FÖRSVANN ju när jag fick medicin. Det är ju det som är meningen. Var bara tvungen att tillägga det.

• LillaEllie

Anonym, maila gärna mig. :) Jag har även ADD. Jag kan förklara skillnaderna mellan medicinerna och varför jag personligen tycker att du ska byta...

• LillaEllie

Narkolepsi och idiopatisk hypersomni, samt trötthet inom ms behandlas även med concerta och ritalin. Väldigt ofta dessutom. De är inte öronmärkta för adhd. Däremot är det en onormal trötthet som orsakar hyperaktivitet hos personer med adhd, därför passar den bra in där... Nu ska jag vara tyst en stund. :)

Svar på tråden Någon som tar modiodal, concerta eller ritalin?