• MattiasFru

Donera ägg? Nej tack!

nej jag skulle faktiskt inte heller vilja göra det. Tycker att det borde kännas bättre för henne också om äggen kommer från någon hon inte känner? 

• MattiasFru
    Thi 08 skrev 2011-01-23 11:53:29 följande:
    Klart ingen ska behöva känna sig tvungen att donera ägg. Vill man inte så vill man inte. Även om jag personligen har lite svårt att förstå varför man inte skulle vilja det, förutom detta med medicineringen då. Är man normalfertil så bär man runt på många ägg som bara kommer att förloras kan man lika gärna hjälpa någon annan. Men dina känslor är dina och det måste hon självklart respektera.
    Jag skulle aldrig klara av psykiskt att veta att jag har ett barn någonstans som går runt som jag aldrig kommer få träffa. För det blir ju ändå så, det är mitt barn, med mitt leende och mina gener. Och det skulle inte fungera för mig alls och jag skulle aldrig kunna tänka mig det.
  • MattiasFru

ursäkta att jag frågar, diskuterade detta med en vän bara, och jag menar verkligen inte att trampa någon på tårna utan det är bara ren okunskap från min sida om man får ett donerat ägg, blir man automatiskt registrerad som biologisk förälder eller blir det som om man adopterar? rent juridiskt och pappersmässigt vid födseln alltså. Och somsagt, inga värderingar i det, bara okunskap och nyfikenhet

Svar på tråden Donera ägg? Nej tack!