10-åring stämplad som mobbare
Har lite samma erfarenheter från sonens klass, där en pojke klistrat sig fast vid min lite mesige son och hindrat honom från att leka med andra. till slut sa han till sin fröken o ho pratade med den andre kille och nu är det bättre.
här har lärarna gjort så att de aktivit jobbat med att alla barn ska ha flera olika kompisar att leka med. De har haft strukturerade lekgrupper i omgångar där man alltså måste leka med två-tre andra vissa raster, lära sig turas om att välja lek och med uppföljning av läraren.
Så jag tycker att man på nåt sätt måste stärka Erik att hitta andra kompisar o inte låsa upp sig vid en person, vissa barn är såna att de vill bara ha EN bästis liksom medan andra gärna leker med en, två eller flera lite hursomhelst.
Om Kalle var min son så skulle jag uppmuntrat honom att leka med Erik OCH andra samtidigt IBLAND. Att låta Erik vara med liksom.
Erik behöver få veta att så som han beter sig nu gör att Kalle inte vill vara kompis med honom, men samtidigt kan man inte tvinga nån att ändra på sig. Man måste ju också säga det på rätt sätt och det måste komma från rätt person. Inte från Kalles föräldrar, typ. Alla måste få vara sig själva, men man måste också få förståelse för om vissa saker man gör påverkar andras uppfattning om en negativt.