Anonym (.) skrev 2024-08-02 11:26:02 följande:
Jag har ätit både sertralin och annan antidepressiv.
Jag märkte av minskad förmåga till glädje, och alla andra känslor, förmåga till sexuell funktion (fysiskt alltså, fanns mentalt men kroppen blev liksom "död"), muntorrhet med sämre tänder som följd.
Anonym (Linn) skrev 2024-08-02 08:50:51 följande:
Jag åt sertralin under flera år men slutade för säkert 4 år sedan. Kände inget när jag satte in den. Den hjälpte bra mot ångest men biverkningarna smög sig på och jag valde att sluta. Det mest handikappande var diarre flera ggr per dygn. Testa och se.
jag har gått på dom nu i 5 veckor och är uppe på 62,5 mg jag har fått så mycket insättningssymtom så jag tar det försiktigt. min ångest är fortfarande kvar ingen skillnad.. diarré hade jag dom första dagarna sen försvann det.. men jag undrar när jag kommer känna att dom gör någon skillnad? för just nu känns det så hopplöst. Förstår att det är olika för andra men skönt o höra hur andra haft det.. min läkare tycker kanske att vi ska byta medicin för hon tycker att jag borde känna någon skillnad nu. Den skillnad jag kanske känner nu är att eftmiddag kväll är ganska så okej.. men samtidigt kunde det vara det innan tabletterna också,