Inlägg från: Anonym (orolig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (orolig)

Ni som äter/har ätit Sertralin!! Biverkningar???

Anonym skrev 2011-01-24 14:42:46 följande:
    det är inte för bra för att vara sant. det trodde jag med i början när jag mådde så bra. Men det har hållit i sig och jag mår toppen sedan jag började med dom. Är mig själv igen :) my life is back !!!!
    vad underbart att höra!  Hur som helst, placebo eller inte, så har jag varit på bättre humör dom sista 2 dagarna än på väldigt länge. Och det känns ju bra!  Klart att man inte vågar ta ut något i förskott, men jag är glad varje minut så länge jag inte är den där fruktansvärda surhäxan som får hemska argutbrott för minsta lilla! Och det är nog min familj åxå *s* Sen är jag ju fortfarande trött och har svårt för att sova ..osv osv... Men som sagt, detta tar väl tid kanske.....
  • Anonym (orolig)

Är det någon som fått utslag av medecinen?

• Anonym (orolig)
    blivandemamma86 skrev 2011-01-26 14:18:51 följande:
    Njaa men blåmärken har jag fått utav sertralin..
    blåmärken? det låter ju inte så kul :-/
  • Anonym (orolig)

Hur kände ni när nu höjde dosen? jag har ätit 50 mg en vecka nu, och efter nån timme känner jag mej orolig i kroppen, uppstressad typ. svårt att förklara. det brukar lugna sej senare på dagen, men det är ganska jobbigt.. hoppas det går över snart....

• Anonym (orolig)

*puff*

• Anonym (orolig)

Suck...! nu är det snart 3 veckor sen jag började.. och tyckte nog att det kändes lite bättre, humöret iallafall.. Men är mer orolig i kroppen och beter mej som ett pucko.. svarar inte i telefon när det ringer ( vet ej varför, men har inte lust att prata med folk .. bara familjen..) blir nervös över att ringa till tandläkaren och avboka tid ( helt super dumt.. varför liksom?) osv osv.... NÄR ska dessa tabletter ge någon verkan??? Humöret börjar svajja känner jag... Och är fortfarande SÅÅÅÅ jävla trött jämt....

• Anonym (orolig)
    blivandemamma86 skrev 2011-02-10 17:33:22 följande:
    Usch sertralin är nog den värsta antidepp jag provat! Fast det är såå olika för alla!
    hur mådde du då? av medicinen menar jag.
  • Anonym (orolig)

Jag tyckte ju att jag mådde bättre redan efter ett par dagar när jag började med sertralinet. Men nu efter 3 veckor så tycker jag att jag är tillbax på ruta ett igen.. fruktansvärt trött och ett hemskt humör.. SÅ tråkigt..... Enl läkare så skulle den bra effekten komma först efter några veckor.. men det verkar som om den kom direkt och sen gick över.. eller nått... Eller kan det vara så att den igentligen inte börjat verka än?

• Anonym (orolig)

Jag kanske ska ringa Dr och fråga om jag ska höja? Hon skulle ringa i Mars, så jag kanske kan vänta tills dess..  Jag åt 25mg i 5 dagar sen höjde jag till 50mg och har ätit det i ca 3 veckor..  Hur ska jag göra? Jag fick ju en glimt av hur det KAN vara, mådde bättre än på länge. Glad, positiv och hade mycket mer motivation till det mesta.. Känns BOTTEN att känna att man faller tillbaka i gamla mönster igen

• Anonym (orolig)

Ni som äter denna medecinen och har sambo/make/maka, hur är er relation? får ni något stöd från era respektive eller är dom bara sura och irriterade för att ni inte är på topp? Har dom förståelse för att ni inte mår bra?
    Jag känner att min sambo ibland har bestämt sej för att jag ska vara en surkärring och när jag väl har haft en bra dag och är på bra humör så letar han nästan efter nått tecken på att jag skulle vara på dåligt humör.. Som han sen kan kommentera.. Och sen är den bra humöret borta... och då får han mer vatten på sin kran... så jävla jobbigt!!!!

• Anonym (orolig)

har höjt dosen till 75 nu istället och ska höja till 100. tyckte effekten försvann efter ett litet tag..

• Anonym (orolig)
    Anonym (hur) skrev 2011-03-13 08:57:56 följande:
    Hur mår du nu? Får du prata med någon kurator eller så?
    Jag känner mej väl lite mer harmonisk, inte så himla lätt irriterad (arg..)  Men är fortfarande så sjuuukt trött.. mår illa till och från men det är väl biverkningar av doshöjningen antar jag. Brukar må illa till och från ändå, men detta beror nog på det.
    Nej jag går inte hos någon kurator. Har inte blivit erbjuden det heller.
Svar på tråden Ni som äter/har ätit Sertralin!! Biverkningar???