Anonym (orolig) skrev 2011-01-23 14:50:22 följande:
oj.. allstå.. undrar hur fort och hur mkt dom där pillren kan ge effekt (biverkningr??).. I morse, ett tag efter jag tagit tablett nr två så började jag känna mej orolig, sådär fjäril-imagen-stressad-jobbigt... Så jag satte igång och städa för att tänka på annat.. Sen har jag vart i gång, och kännt mej på ett strålande humör, inte arg en endaste gång idag och sambon är superskeptisk och undrar vad det är för dunder piller jag fått. Ja, på ett positivt sätt då alltså *s* Det enda negativa just nu är att jag mår illa och är lite snurrig till och från... Och jag är rädd för att få gigantiskt bakslag vilken sekund som helst.. För som jag kännt mej idag var VÄLDIGT längesen..... Det känns nästa förbjudet, och helt fel att känna sej positiv nästan en hel dag, för som sagt.. är livrädd för att i vilket ögonblick som helst förvandlas till ett surkärringsmonster igen
Vågar man hoppas?
Jag kände också snabb effekt (det börjar krypa lite i kroppen på mig så fort jag tar min morgonmedicin)... Men man får hålla koll så man inte blir för uppåt. Kom ihåg att ta pauser och stanna upp och bara vara. Jag har som sagt ätit de flesta antidepp innan Sertralin och dom hade ingen effekt alls. Placeboeffekt är också bra, det visar ju på att man har inom sig viljan att må bättre.
Hoppas du får fortsätta "klättra uppåt" och må bra =)