• kutiom

Vilken är den roligaste barnboken ni läst?

Jag skrattade mycket när jag läste "Pannkakstårtan" av Sven Nordqvist. Då var jag visserligen lagom trött men den toppar än listan över roliga barnböcker. Vilken bok har ni skrattat högt åt när ni läst för ert/era barn?

• Svar på tråden Vilken är den roligaste barnboken ni läst?
  • Mamma till tre kottar

Max Kaka. När vi kom till "Kaka borta" kunde jag inte hålla mig längre utan ett hysteriskt skratt kom ... fast vi var på biblioteket. Skäms Jag vet det ÄR inte så roligt, men övertrött mamma med amningshjärna... då BLIR det roligt Skrattande

• Mamma till tre kottar
    Mamma till tre kottar skrev 2011-03-26 12:32:51 följande:
    Max Kaka. När vi kom till "Kaka borta" kunde jag inte hålla mig längre utan ett hysteriskt skratt kom ... fast vi var på biblioteket. Skäms Jag vet det ÄR inte så roligt, men övertrött mamma med amningshjärna... då BLIR det roligt Skrattande
    Eller vänta nu, det är nog inte Max kaka utan den där max drar en kärra med olika saker... äh, kommer inte ihåg. Har den inte hemma (tyvärr, skulle vara bra på deppiga dagar)
  • LaJohannan

"Det var det fräckaste"! Skit kul, och nu när grabben börjar komma upp i kiss å bajs åldern så är den bättre än någonsin♥ Hittade den med "pop upp flikar" på bok rean, då blir man glad!

• Mrs Firren

Jag minns en bok brorsan hade när han var liten, det är många år sen. Jag undrar om inte Eva Eriksson ritat den. Den handlade om två syskon och en kråka i ett träd. Kråkan retades med barnen och plötsligt kom det en svordom från nåt av barnen. Det tyckte jag och brorsan var hysteriskt kul när det begav sig.

Googlade lite...

Den fräcka kråkan av Ulf Nilsson och Eva Eriksson

• Gomamman
    Mamma till tre kottar skrev 2011-03-26 12:34:25 följande:
    Eller vänta nu, det är nog inte Max kaka utan den där max drar en kärra med olika saker... äh, kommer inte ihåg. Har den inte hemma (tyvärr, skulle vara bra på deppiga dagar)
    Max dockvagn! Tänkte precis skriva att det var den roligaste jag har läst också. Bättre hundpoträtt går inte att finna, jag skrattar också högt varje gång jag läser den.
Svar på tråden Vilken är den roligaste barnboken ni läst?