Upprepande missfall
Läste din pres, såg att du fått dom flera gånger tidigare....
Lycka till!!!!
Läste din pres, såg att du fått dom flera gånger tidigare....
Lycka till!!!!
Herus
Hur gick det? har du varit en duktig höna eller....?
Själv ska jag på VUL den 5 och kolla beben.......
Jätteskraj men har en känsla av att det ska gå bra.......
herus
Ohh nej vad trist......
Hoppas du får bätttre resultet med sprutorna..
Jag tar nu mina fragminsprutor själv med pregnylen får jag ta hos distriktssköterskan, lite trist att springa på sjukhuset var o varannan dag men vad gör man inte..... Bara det funkar så är det värt varenda tur!!!
Det känns skönt att man gör nåt för att det ska funka, då vet man i allafall att man gjort vad man kunnat och mer kan man ju inte göra.....
Kram till er alla här i tråden och önskar er lyckligt 2006 där alla era önskningar går i uppfyllelse!!!!
herus
Fragmin e blodförtunnande. Det är spruta som man tar i magen varje dag.....
Pregnylen tar jag bara 3 dar i veckan och dom får jag i rumpan.....
Jag hade proggisar i min förförra grav men det gick tyvärr åt skogen i alla fall.....
Tydligen inte det som fattades i mitt fall...
JIIPPPIIIEEEEE!!!!!!!!!!
Nu är jag hemma igen!!!!
Allt var OK!!!
Såg ett litet hjärta ticka som bara den....
Är så lycklig.....
Jag tror att jag såg hjärtat innan gyn, såg det så fort man kunde utskilja det lilla livet!!!!
Fick bara fram "jag ser hjärtat" och sedan bröt jag ihop och bara grät o grät....
Har fortfarande gråten i halsgropen, så glad så glad......
Knorren var 2 cm och 8+4v, hon sa ungefär då den e så liten så det kan skilja på nån mm.......
Vet att det e några riskfyllda veckor till men "soo fare soo good" och det känns helt underbart!!!!
Tack så mycket tjejer!!!!!
Herus
Oj Oj Oj!!!!!
Hoppas ni fick till det!!!
Ett jättetack till er alla för erat stöd, så glad att ni finns!!!!!
Dom läkarna som jag varit i kontakt med har sagt att man ska börja efter ÄL. Detta för att progestoronet hjälper till att bygga upp slemhinnan i livmodern och skapa en mysig miljö för ägget att fästa och att växa i.
Herus
Det klarar du!!!! Försök bara va positiv så går det nog bra....
Jag vet, det är inte lätt att va positiv i den situationen...... men försök.......
Tänk att för eller senare måste det gå!!!!!!
Lady Lizard
Välkommen in till oss!!!!
Jag ska börja jobba halvtid imorgon och det gör mig rädd.......
Jag vet att det inte inverkar på negativt på graviditeten (det säger ju i allafall läkarna) men rent psykiskt är det jättetungt. Har ett jättetungt jobb och här hemma lyfter jag ingenting, (dammsugare, tvätten ja allt måste min äldsta son eller min man ta) men på jobbet har jag ingen jag kan be......
Usch..... känns inte kul...... hoppas det känns bättre imorgon......
Hallå tjejer!!!
Jag har inte skrivit här på ett tag. Är så rädd att säga att allt är bra, tror att bubblan spricker då........
Men allt är BRA!!!!
Ska på VUL på måndag igen, då har jag gått in i v 13 och efter det behöver jag inte vara så orolig mer.
Är väldigt nervös då mitt första missfall förra året var just ett MA som upptäcktes i v 12
Känner mig fortfarande duktigt gravid och det är ju en stor skillnad från det MA:at då alla mina symtom försvann typ en vecka tidigare + att jag fick en liten blödning och det fick mig att gå till gyn för ett vul.
Men, men, soo fare soo good!!!!!
Kramar och lyckosparkar till er alla!!!!!!
HALLÅ TJEJER!!!!!
Kom nyss hem från VUL.
Ni kan inte ana vad som händer i min mage....!!!???
Värsta aerobicspasset med inslag av box!!!!
Full rulle va det, kan inte säga hur stor knodden va för dr fick ingen chans att mäta!!
Alltså fick vi ingen bild heller, det gick helt enkelt inte!!!!
HAHAHAHA
Enligt dr var storleken som den ska va (fastän hon inte fick nåt exakt mått) och allt såg mycket bra ut.
JAg e så lycklig!!!!!
herus
Det gick alltså bra med sprutorna!!!!!
Lycka till nu då! Håller tummarna för er!!
fru smultron
Jag har gjort en full missfallsutredning som inte påvisade några fel. Jag har haft 6 MA/MF men har även lyckats sätta 3 fina barn till världen. Innan den här graviditeten har jag haft 4 MA/MF på rad.
Jag fick pregnylen bara för att stärka graviditeten, då jag redan provat pergo och proggisar vilket inte funkade.
Pregnyl är ju hcg, det hormon som graviditeten i sig utsöndrar. Höjningen av hcg gör att alla andra hormoner som behövs for att upprätthålla graviditeten oxå höjs ett snäpp.
Jag fick av en slump en annan dr vid mitt förra MF (då min ordinarie inte var där) och hon ger tydligen pregnyl till alla som haft minst 2 MF. Enligt henne har hon aldrig misslyckats med att upprätthålla en graviditet.
Jag har även i en tidigare grav fått trombyl vilket inte heller funkade och därav nu fragminet som är snäppet effektivare. Mina prover har inte visat några avikelser men tack vare att jag har en bindvävssjukdom tar dom det säkra för det osäkra och gav mig nu fragmin.
Fragminet gör att det blir bättre blodgenomstömning i livmodern och förhindrar eventuella proppar i moderkakan.
Oj, det blev långt!!!
Hoppas du förstog då det blev lite rörigt!
fru smultron
Min bindvävssjukdom e ju oxå en autoimmun sjukdom........
(glömde skriva det)
Oj vad lugnt det har varit här då!!!!
Hoppas ni har det bra allihopa....
Jag har inga"direkta" nyheter, bara att allt e bra. Och det är inte så "BARA" det inte!!!!!
Utan helt underbart det e vad det e!!!!!!
Kan berätta att jag har bara 8 injektioner kvar av pregnylen nu å sen behöver jag inte springa till sjukhuset var annan dag mer. Kommer givetvis att fortsätta med fragminet hela graviditeten men det är ju inte besvärligt alls när man kan ta dom själv. Det bökiga har ju varit att springa till sjukan 3 dag i veckan......
Ha det så skönt i vintervädret!!!!!
Hallå där herus!!!!!
Hur går det för dig??
Ska du testa i morgon eller hur ser det ut????
ojojoj va spännande!!!!
Hur känner du dig nu då???
Finns det några symtom??
Sist jag testade plus var jag helt säker på att det va nåt. Sprang hos BM var tredje dag o testade
Du skulle sett hennes min tredje o fjärde gången jag kom. Hahahaha
Men jag hade ju rätt!!!!!!
Fjärde gången jag kom hade jag testat plus hemma dagen innan (annars hade jag nog inte vågat gå dit igen). Gick dit bara för att få det "bekräftat" av någon kunnig. Med mina MF började det kännas som att jag bara inbillade mig att det var ett plus på stickan och att det var mensen som kom ett par dagar senare.....