Upprepande missfall
Hej, kikar in hos er och passar på att fråga om nån här vet ifall killen kan ha nått fel på sina spermier som gör att det blir upprepade mf?..
Mycket tacksam för svar och lycka till ni som är gravida
Hej, kikar in hos er och passar på att fråga om nån här vet ifall killen kan ha nått fel på sina spermier som gör att det blir upprepade mf?..
Mycket tacksam för svar och lycka till ni som är gravida
Thalis.. tack för ditt svar .. Vet du nån om detta är "vanligt"?
Anledningen att jag undrar är att jag haft ett ma och min sambo har en tidigare flickvän som även hon fick mf.. Jag är gravid igen men har lite blödningar och lite symtom så det känns som om risken är stor att det blir mf igen......
Tack Thalis, ja jag vet att det är vanligt men nu blöder jag som mens så känns inte vidare hoppfullt att det kan vara nått annat än mf .....
Tack Thalis ... ja det här är mkt jobbigare än första missfallet, nu oroar jag mig verkligen för att det ska vara nått fel på mig eller sambon.. känns inte alls kul. Känns svårt att tänka att det bara är slumpen.
Så trött på den här karusellen nu och vill verkligen inte gå igenom det här igen. Finns det inget sätt att få gyn att kolla lite närmare om man har nått fel?
Har också förstått det så... att de flest mf sker inna v 10 men kan ta ett par v på sig att komma ut..
Har hört också att om man i v8 sett ett foster i rätt storlek o med pickande hjärta, är risken minimal. Vid mitt ma såg vi hjärtat i v 8 men fostret var för litet.......
Nej jag vet, de är ju hårda på det där..... bara jag som tänkte att eftersom jag gjort en abort innan missfallen kanske det kan påverka? Fast det är ju ett långskott men jag ska fråga, kan ju inte få mer än ett nej
Ja jag ska prata med min gyn när hon är tillbaka från sin semester ... Tror väl inte heller det är aborten mer orolig för mina ägg eller sambons spermier, det där med kromsomfel.....
Tack för alla dina svar
Ja jag hoppas det .... Nån gång är det vår tur.....
Tack nu känns det bättre...
Fru smultron: Ja det känns som om alla andra blir med barn utan problem eller missfall, om jag inte hade fl skulle jag känna mig väldigt ensam i det här...
Vad härligt Detmåstegå
Jag var på VUL idag och fick mitt andra mf konstaterat och dokumenterat och nu känns det som att jag kan lägga det här bakom mig och se framåt... otålig som jag är känns det dock jobbigt att börja om igen. Men vad göra
Pregnyl? Det skulle jag vilja ha vid nästa graviditet, men jag frågade min läkare om han tyckte det var en idé att ge mig hormon vid nsäta grav men han sa nej..
Fru Smultron: vad skönt att få träfa en bra gyn!.. Vad sa din gyn så där generellt om missfall?
Herus: Här hålls alla tummarna för dig!!