• Thalis

Upprepande missfall

Jaha,här har ni en till!

Har fått många missfall och det är först efter denna missfall som läkarna tyckte att man skulle påbörja en utredning.Så idag var vi på kvinnokliniken fått tid för igångsättning(fostret vill inte komma ut)och samtidigt tog vi blodprov för missfallsutredningen.
    På lördag ska jag tillbaka för att få 3 tabletter och sedan på måndag blir det riktigt jobbiga utdrivningen!

Ha det bra och fortsätta kämpa!!

Kramar

• Thalis

Hej!
    Ni som gjort missfallsutredning,hur långt tid tog det för er att få provsvaren på kromosomtestet? Jag har fått svar på allt utom kromosomtestet och det skulle ta ca 1 månad,men nu har det gått övertiden och det verkar som om att jag kommer att få besked under den närmaste tiden!

• Thalis

Hej Tricia!
    Killen han ha fel på arvsmassan och det kan göra att man får missfall!
    Har ni blivit utredda?

STORT GRATTIS TILL ER ALLA SOM FÅTT ETT + ! HÅLLER TUMMARNA!

Jag har fortfarande inte fått provsvaren på kromosomprovet och nu känns det som att det kvittar! Har stor lust att ringa ferten och tala om för dom vad de kan göra med provresultatet!!

Usch blir så arg varje gång jag tänker på det!

Kramar och lycka till !

• Thalis

Fy vad jobbigt!
    Nu hoppas jag verkligen att det inte är missfall. Detta börjar bli så himla tröttsam att man inte får ha sitt efterlängtade bebis!
    Om det är något jag kan göra för dig så tveka inte i att fråga!!
    Skickar många kramar och lyckönskningar!

• Thalis

Tricia: Efter 3 missfall så kan man få göra missfallsutredning,och då kollar dom din livmoder, och tar blodprov för olika typer av analys bl a för att se om någon av er har något fel på arvsmassan. Men jag tror inte att de gör missfallsutredning innan 3 missfall om det inte finns något känt sjukdom i familjen!

Men vänd dig till gyn och hör vad de säger!

Kram

• Thalis

Det finns folk som säger att en abort inte påverkar möjligheten till,men jag vet faktiskt inte! En abort kan lämna ärr i livmodern och ärr kan i sin tur göra att ett ägg inte fäster eller släpper! Det är därför livmodern undersöks i missfallsundersökningen.

Men missfall kan bero på så mycket mer! Så fäst dig inte vid den tidigare aborten,oftast så beror missfall på att något gick fel med själva embryot!

Tycker faktiskt att du ska ta kontakt med din kvinnoklinik,så får du säkert bättre information!

• Thalis

Tricia: Visst kan det bero på kromosomfel men bara 5% av paren uppvisar detta!
    Så det kan lika väl bero på ren otur!
    Vet att man oroar sig sjuk men,tänk så här:Visst har man gått igenom tråkigheter,men det kommer att lyckas i slutändan!

• Thalis

Jag tror att vi är många som känner som du Tricia! Jag vet att tack vare FL så har jag funnit stöd och uppmuntran!

• Thalis

Detmåstegå: Vad härligt! Önskar dig all lycka till!

Själv är jag jätteglad!
    Kromosom testet visar att varken jag eller min man har fel på arvsmassan!!!
    Jippi!!

Kramar

Svar på tråden Upprepande missfall