Upprepande missfall
Tänkte om det va några som ville kämpa tillsammans.. ??
Tänkte om det va några som ville kämpa tillsammans.. ??
Jag hade kämpat i över ett år för att bli gravid.. Jag har ätigt tre pergo kurer och blev gravid på min tredje kur..
Men det slutade i mf..
Direkt efter det blev jag gravid igen. men det slutade oxå med att jag började blöda och läkarna misstänkte utomkvedshavandeskap eftersom dom fann vätska utan för livmodern.
Efter det blev jag gravid igen då såg dom hinnsäcken i v 5 och mina värden höjdes. Men i v 6 fick jag mf igen..
Har nu startat en utredning om varför jag får mf. Så i januari börjar vi kämpa igen.
Då med sjukskrivning och tillskott om det blir gulkroppshormoner eller vad det blir får vi se.
Jag va o lämnade blodprover idag och får svaren den 21/12..
Antingen blir det ivf eller hormonbehandling igen.. Troligen det sista av dom ..
Finns det fler som vill kämpa tillsammans.. vare sig ni haft ett eller flera..
Stötta varandra och kämpa..
Kram Herus
Va kul att så många ville hänga med itråden..
Demåstegå .. Vad är DLE..?? tycker det va starkt gjort av dig att fortsätta prata med dom gravida tjejerna... Jag hade nog åkt hem..
gnet... visst är det orettvist.. vi får kämpa som f*n och när vi väl blir gravida så lämnar dom oss...
tisu... oj 7 st.. *kramar om*
Cyndee.. Tänk att folk kan vara så känslokalla och säga så... hoppas att det går bra när du får hjälp efter du fått svaren på utredningen...
Bettan1 ... Jag har inte ätigt pergo efter jag blivigt gravid.. Men före för att jag inte hade nån egen äl..
Jag får ivf för att min killes spermier är slöa.. Men eftersom jag blivigt gravid tre gånger så verkar ju dom fungera och nu får vi se om vi ska försöka själva med hjälp av lite extra "tillskott" antagligen blir det gulkroppshormoner eller progestoron.. Det beror på vad testerna visar....
Ha det så bra tjejer.. hoppas vi kan stötta och kämpa tillsammans..
Lillskruttet.. Du får säkert pergo för att förstärka din äl.. hoppas att det fungerar..
Detmåstegå... ok...
Kram
Detmåstegå..
Min kille gjorde sitt sperma prov redan innan..
Men dom kan väll inte neka er till att göra ett spermaprov..?
Själv väntar jag bara på mitt läkarbesök den 21/12 då jag får provsvaren..
Mensen räknar jag inte med att se än på ett par veckor om jag känner den rätt..
kram till er alla.
Hannis76... Det är tungt när man kämpat länge för att bli med barn o sen när man blir det så får man mf..
Första gången jag blev gravid så tog jag och min sambo ut så mycket lycka o vi va så glada.. började prata om namn osv.. Det mf va nog det svåraste..
Jossi78.. Skönt att du ska få lämna blodprover för att se om nått fel påträffas..
Jag va för några veckor sedan och lämnade blod.. 8 rör tog dom.. !!!
Så den 21/12 får jag veta svaren..
Hur tänker ni inför nästa graviditet..?? Jag har börjat äta Mitt val kvinna... Dricker färskpressad apelsinjouse (inte dom mornar då jag kliver upp kl 4 för att gå till jobbet)
Min sambo får berocca.. Nästa gång ska jag även sjukskriva mig o bara ta det lungt.
Kram till er ..
**Kramar om dig**
Nu har jag äntligen fått min mens efter mina tre mf på raken..
På onsdag ska jag till läkaren o få reda på mina provsvar.
Hoppas på fina resultat och att vi kan börja försöka igen..
Hur har ni andra det... Är ni på G igen.??
Massor med kramar till er...
Provsvaren va fina..
Nu äter jag en pergo kur och ska på vul den 29/12 för att se om jag har några fina ägg.
Sen blir det nog älspruta. Efter jag haft äl ska jag ta proggisar 3gånger/dag.
Fram till att jag (förhoppninsvis testar +) och sen några veckor in i graviditeten..
Läkaren sa att hon trodde vi hade Stora chanser att få ett barn i våran famn. *ryser*
Men det känns bra att vara på G igen..
Hoppas att ni alla får en God jul.. massor med mat och juklappar..
Detmåstegå... åh va underbart att du mår bra.. Jag håller tummarna stenhårt den 5:e.. lova o hör av dig när du kommigt hem..
Själv va jag på vul idag och skulle titta efter blåsor.. Men det fanns inte en ända.. Så nu får jag vänta på tanten.. Sen börjar jag nog med hormonsprutor och insem.
zebra.. hoppas det går bra på utredningen..
pear... Skönt att du känner dig redo igen.. Kram
Hoppas ni har haft bra helger.. Massor med lycko sparkar...