Inlägg från: Tjollabolla |Visa alla inlägg
  • Tjollabolla

10-månaders kris?

Inga tips, men har det lika dant. Blir gaaalen snart. Hon äter aldrig, sover aldrig, skriker konstant och blir arg sååå lätt....

♥ Milo 22/2 2007 ♥ Lia 12/2 2010 ♥ milosblogg.blogspot.com
  • Tjollabolla
    pyjamastrollet skrev 2011-01-17 21:25:14 följande:
    Skönt att man inte är ensam i alla fall. Glad
    Ja, man blir galet trött, hoppas det inte håller i sig alldeles för länge...
    Usch, jag tycker hon började vid 7-8 månader med att strula med sömnen, nu är hon 11 mån och det är INTE bättre. Ikväll har hon skrikit heeeela kvällen, hon vill bara inte sova. Å då har hon bara sovit mellan 11-12,45 idag!!
  • Tjollabolla
    pyjamastrollet skrev 2011-01-17 21:40:44 följande:
    Ja ok, min lilla tös har haft lite insomningsångest sen hon var ca. 8-månader. Liksom gråtit sig till sömns i famnen och vaknat några gånger under nätterna och varit ledsen. Men dagtid har hon varit glad och hur mysig som helst tills för någon/några veckor sen. Det bara tvärvände. Hon ska få som hon vill till varje pris och kan inte vänta på något och hon blir verkligen arg.

Läste någonstans att det har att göra med att deras jag utvecklas vid den här åldern och att det är nu dom utvecklar egna små individer. Är ju härligt iofs men man blir ju väldans trött.
    Jo, man VET ju att det är sånt som ställer till det, separationsångesten brukar ju vara stor fortfarande, men när man varit vaken snart 2 veckor i sträck så tänker man inte längre... !
  • Tjollabolla
    pyjamastrollet skrev 2011-01-17 21:50:33 följande:
    Nej, för det går inte att tänka i allt skrik heller. Och jag som ska ha en till om typ bara 6 veckor, hoppas det här slutat då... Man kan ju i alla fall lite lätt trösta sig med att det är normalt.
    OJ! Det var minsann tätt!! Jag hade dött Har en 4 åring med, men han är ju så sörens lugn och snäll... Snacka om olika syskon!
  • Tjollabolla
    pyjamastrollet skrev 2011-01-17 22:03:10 följande:
    Ja det är tätt, var inte rikitgt planerat att bli gravid på första ägglossningen efter förlossningen. Förvånad
    Haha, men jag vet att det är en pojke jag väntar och jag har fått för mig att pojkar är lite lugnare än flickor. I alla fall har det varit så i våra familjer. Annars hamnar man väl på sluten psyk eller nåt snart. Skrattande
    Jo, det kan jag skriva under på! Min son hade iofs en jobbig seperationsfas han med, menhan sov iaf på dagarna. Å han är 4 år och fortarande lugn och snäll. Jag gissar på att vi fått igen det med lillasyster dubbelt upp
Svar på tråden 10-månaders kris?