• Libra1

endometrios+p-piller ?

Jag ska äta p-piller ett tag för att lugna ner kroppen lite och slippa smärta. Det blir utan stopp för mens. Sen ska vi köra igång med vårt 6:e IVF-försök. Antagligen ska jag börja behandlingen med Synarela. Men det var inte så noga efter p-piller säger min läkare. Jag vill nog göra det ändå för att öka chanserna.

Hoppas du slipper smärta med p-piller. Jag har tidigare ätit det och då inte haft problem. Mina problem kom efter att jag slutade.

• Libra1
    Lill Malle skrev 2011-01-17 02:25:37 följande:

Hej alla där ute! Har trott att ja lider av pco,men jag opererades i onsdags och fick diagnos endometrios. Jag och min fästman har försökt bli gravida men nu vet man ju varför de varit svårt. Jag ska nu äta p-piller för att lindra dessa smärtor man har när man Har endometrios. SKa äta dom ett halv år. Läkaren sa att hon tror att ja har lättare att bli gravid när ja ätit p-pillerna! Så,min fråga är om de finns någon där ute som kan ge mig förhoppningar om att ja kan bli gravid efter denna Kur?om någon har endometrios och ätit p-piller ,sedan blivit gravid? När ja fick veta att ja alltid kommer ha endometrios,eftersom de e en kronisk sjukdom,har ja blivit så depp och nästan gett upp hoppet om ett barn :( snälla hjälp! Kram

Fungerar p-piller för dig? Det gjorde inte det för mig. Började blöda och få ont nu ändå. Så nu blir det Synarela istället. :-/
Svar på tråden endometrios+p-piller ?