Inlägg från: MoonlightG |Visa alla inlägg
  • MoonlightG

endometrios+p-piller ?

Lill Malle skrev 2011-01-17 14:03:13 följande:
    Tack snälla för ditt svar! De Är sjukt jobbigt detta! Vill ju försöka bli gravid innan de kommer tillbaka liksom :/ Jag är snart 21 år. Ja men läkaren lät positiv när hon sa att ja nog blir gravid lätt efter ja ätit piller. Ett halv år känns som en evighet! Men måste ju äta dom. Så får vi se efter hur de går.. men man vill ju höra från någon annan att de de gått,så man kan tänka positiva tankar.. ivf,va e de Hehe? Är inte så bra på sånt där :P
    Du är ung och det är bra. Jag åt Provera i 7- 8 månader efter op. Efter det blev jag gravid. 
    Önskar dig lycka till
  • MoonlightG
    Lill Malle skrev 2011-01-17 20:22:48 följande:

nej men har hört att vissa haft lättare att bli gravid efter kuren men p-piller! vet att man äter piller för att skydda sig mot att li gravid,men ska ju äta dessa för att som sagt ''lindra'' smärtorna och endon! vad är hormonspray för något då?

moonlightG : vad är provera för något? gud va kul att du blev gravid,grattis :) tack snälla!
    och tack alla gulliga för svar !  puss

Fick det av kirurgen som opererade mig på Sahlgrenska. Provera är en tablett som ger symtom lindring vid endometrios. Tog själv 20 mg dagligen i 7-8 månader. Den aktiva substansen är Medroxiprogesteron.  
  • MoonlightG
    Lill Malle skrev 2011-01-17 20:38:43 följande:
    jahaaa okej då förstår jag.gud vilket mirakel piller haha :P
    och poff så blev du gravid ? efter 8 månaders försök eller?
    Nej under tiden man behandlas med Provera så ska man inte försöka bli gravid. Provera ska inte ges under graviditet. När jag slutade med Provera så hade jag nuva ringen i en månad efter det blev jag gravid på första försöket. Så op + behandling funkade. 
Svar på tråden endometrios+p-piller ?